نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 21:54

حماس: رژیم صهیونیستی آتش‌بس را به تعویق می‌اندازد

جبارین مسئول دفتر شهدا، مجروحان و اسرا در حماس خبر داد که این جنبش چارچوب کلی را برای اجرای هر گونه توافقی درباره آتش‌بس تعیین کرده‌ است،

‍ به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، زاهر جبارین مسئول دفتر شهدا، مجروحان و اسرا در جنبش حماس می‌گوید که رژیم صهیونیستی تا کنون، درباره آتش‌بس، وقت‌کُشی می‌کند.

جبارین با بیان اینکه حماس، چارچوب کلی را برای اجرای هر گونه توافق آتش‌بس تعیین کرده‌ است، تأکید کرد که این توافق باید به صورت کامل اجرایی شود.

وی همچنین به شبکه المیادین خبر داد که تا به امروز، رژیم صهیونیستی 13 بار تعهدات خود به میانجیها را زیر پا گذاشته است.

شبکه سی ان ان هم ساعاتی پیش از ادامه مذاکرات فشرده برای حصول توافق آتش بس در غزه خبر داد و گزارش کرد: نویس توافقی که پیشنهاد شده و روی میز مذاکره قرار دارد آزادی زندانیان اسرائیلی در دست حماس را در ازای آتش بس 4 یا 5 روزه مطرح کرده است.

سی ان ان در ادامه افزود: هنوز توافقی انجام نشده اما متن توافق به مدت 4 هفته است که بین طرفین در حال رفت و برگشت است. مذاکره کنندگان از کشورهای مختلف از جمله مقامات ارشد دولت جو بایدن برای اولین بار از زمان شروع جنگ درباره پیشرفتها برای حصول توافق ابراز خوشبینی کرده‌اند.

به گفته منابع آگاه، اختلافات در زمینه موضوعات اصلی در حال حل شدن است و در حالی امکان این وجود دارد که مذاکرات کامل شکست بخورد اما احتمال توافق طی چند روز آینده نیز وجود دارد.

«جان فاینر» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: من فکر می‌کنم ما از هر زمان دیگری که این مذاکرات آغاز شد به توافق نزدیک هستیم. وی به جزئیات توافق اشاره نکرد و همچنان تاکید کرد که هنوز توافق نهایی وجود ندارد.

برخی رسانه‌های اسرائیلی نیز بامداد دوشنبه از احتمال برقراری آتش بس در غزه به مدت ۵ روز خبر داده‌اند. به گفته این منابع این توافق شامل دو مرحله است که مرحله اول، آزادی ۵۰ زن و کودک اسرائیلی در مقابل ۵ روز آتش‌بس است.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، مرحله دوم شامل آزادی زنان و کودکان اسیر فلسطینی در سرزمینهای اشغالی است. با این حال تعداد دقیق هنوز مشخص نیست.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579252

مهمترین اخبار ایران و جهان: