نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 12:57

فریاد دانش‌آموزان شیرازی برای مقابله با استکبار جهانی طنین انداز شد+ تصاویر

راهپیمایی ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان با دیگر نقاط کشور در شهر شیراز و دیگر نقاط استان فارس با حضور دانشجویان، دانش‌آموزان و سایر اقشار مردم و مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صبح امروز به مناسبت سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی برای همصدا شدن دانش‌آموزان ایرانی با شهدای دانش‌آموزان غزه، زنگ استکبارستیزی به صورت هماهنگ در مدارس استان فارس به صدا درآمد.

اقشار مختلف مردم در 150 نقطه استان فارس در راستای گرامیداشت روز استکبارستیزی فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

همچنین راهپیمایی و تجمع مردم انقلابی و همیشه در صحنه شیراز از میدان شهدا (فلکه شهرداری) شیراز با سر دادن شعار‌های ضداستکباری مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، سیزدهم آبان ماه یوم الله یوم الله و این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده برگزار شد.

امروز میدان شهدای شهر شیراز پذیرای زنان و مردانی بود که بار دیگر در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گرد هم جمع شده‌اند تا به استکبار جهانی بگویند ملت ایران همیشه بیدارند و هیچ نیروی خارجی نمی‌تواند با دروغ و توطئه وحدت آنان را بر هم بزند.

نه تنها دانش‌آموزان بلکه، پیر و جوان و زن و مرد از هر گروهی در این تجمع حماسی و استکبارستیزانه حضور یافتند تا به نیابت از دانش‌آموزانی که در آبان ماه سال 57 در مقابل ظلم و جور به پا خواستند، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد زنند.

روز 13 آبان که در تقویم کشورمان به عنوان روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده، یادآور سه واقعه مهم یعنی تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در 13 آبان سال 1343، کشتار جمعی از دانش آموزان در 13 آبان سال 1357در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی در همان روز است.

 این سه رخداد در سه دوره مختلف قبل، حین و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در 13 آبان بروز کرد، اما ماهیت مشابه و ضد استکباری داشت و به همین جهت در تاریخ کشورمان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار ثبت و ماندگار شد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560652

مهمترین اخبار ایران و جهان: