نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 17:50

حقوق بشر محور رایزنی مقامات ترکمنستان و اتحادیه اروپا در «بروکسل»

در چارچوب سفر هیأت ترکمنستانی به بلژیک در بروکسل مقامات این کشور و اتحادیه اروپا در زمینه حقوق بشر با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، هیأتی از ترکمنستان به سرپرستی مدیر موسسه دولت، حقوق و دموکراسی این کشور به بروکسل سفر کرد.

هیأت ترکمنی در این سفر شامل نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت‌خانه‌های کشور و دادگستری، سفرای ترکمنستان و بلژیک بود. نمایندگی اتحادیه اروپا در ترکمنستان از طریق مجازی در این مراسم شرکت کردند.

هیئت اتحادیه اروپا را در این نشست بخش آسیای مرکزی سرویس روابط خارجی اروپا، نمایندگان اداره کل مشارکت‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا و دفتر نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی نمایندگی کردند.

طی این گفت‌وگو، دو طرف در مورد برنامه اقدام ملی برای حقوق بشر در ترکمنستان برای سال‌های 2021-2025 با تمرکز بر تقویت سیستم حقوقی و افزایش پاسخگویی در زمینه حقوق بشر تبادل نظر و همچنین به بازرسی دقیق فعالیت‌های این سازمان برای سال 2023 پرداختند.

طرف ترکمن طی این نشست شرکای اروپایی خود را به تفصیل از تلاش‌های خود برای تضمین آزادی رفت و آمد و مذهب و همچنین ثبت سازمان‌های عمومی جدید مطلع و اطلاعات به‌روز را در مورد اصلاحات جاری در زمینه حقوق بشر در ترکمنستان ارائه کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609652

مهمترین اخبار ایران و جهان: