نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 12:20

تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در گیلان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان از تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی درآمد مالیاتی در گیلان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۳ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال مالیات مستقیم و ۱۲ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال مالیات غیر مستقیم در گیلان وصول شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا نوروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگوی خبری سیمای مرکز گیلان با اشاره به افزایش درآمد عمومی در گیلان اظهار کرد: در هفت ماه نخست امسال، بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال درآمد عمومی در گیلان وصول شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است. 

وی از تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی درآمد مالیاتی در گیلان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۳ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال مالیات مستقیم و ۱۲ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم در گیلان وصول شده است. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به وصول سایر درآمدها در این استان افزود: در حوزه وصول سایر درآمدها در گیلان با رشد ۴۸ درصدی مواجه بودیم  به طوری که در هفت ماه نخست امسال، ۲ هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال از سایر درآمدها در استان وصول شده‌ که تحقق ۱۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

نوروزی، نقش درآمدهای مالیاتی در رشد کشور را بسیار مهم دانست و بیان کرد: اینگونه درآمدها در حوزه‌های مختلف منجر به رشد اقتصادی گیلان شده و باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564252

مهمترین اخبار ایران و جهان: