نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 12:36

برنامه ازبکستان برای اجرای 12 میلیارد دلار پروژه در سال 2024

رئیس جمهور ازبکستان گفت: برنامه‌ریزی شده در سال آینده میلادی ۲۴ طرح به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در این کشور اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان گفت: برنامه‌ریزی شده در سال آینده میلادی ۲۴ طرح به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در این کشور اجرا شود.

وی در نشستی از اجرای ۲۴ طرح جدید از جمله تولید الفین از متانول و همچنین تولید ورق‌های فلزی برای لوازم خانگی و خودروها خبر داد.

میرضیایف در این نشست کاستی‌های موجود در زمینه‌های الکتروتکنیک، شیمیایی و داروسازی را به طور انتقادی تجزیه و تحلیل کرد.

وی تاکید کرد: از مناطق و فرصت‌های موجود برای همکاری صنعتی در مناطق به طور کافی استفاده نمی‌شود. تجهیزات صنعتی ۸۵ میلیون دلاری وارداتی برای ۱۱۶ کارخانه به بهره برداری نرسیده است. ۷۲۷ کارخانه با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند.

میرضیایف خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده در سال آینده میلادی ۲۴ طرح بزرگ به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در سه زمینه یاد شده اجرا شود. توسعه ظرفیت تولیدات پلی وینیل کلراید در کارخانه «نوای ازت» و سدیم کربنات در «کونگراد»، تولید الفین از متانول در «قره قل» و تولید ورق‌های فلزی برای لوازم خانگی و خودروها در «سمرقند» از جمله آنان است.

رئیس جمهور ازبکستان همچنین بر اهمیت مشارکت کارخانجات داخلی در تامین مصالح ساختمانی و تجهیزات لازم برای اجرای طرح‌ها تاکید کرد.

همچنین تاکید شد که مناطق در مجموع ۱۹۰ طرح متوسط ​​و کوچک به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در زمینه الکتروتکنیکی، ۱۳۹ طرح به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در صنایع شیمیایی و ۱۱۰ طرح متوسط ​​و کوچک به ارزش ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در حوزه داروسازی تشکیل دادند.

رئیس جمهور ازبکستان در این نشست همچنین با ظرفیت تولیدی، اقلام محصولات و تعداد فرصت‌های شغلی از نزدیک آشنا شد و دستور تسریع اجرای طرح‌ها و افزایش بهره وری آنها را داد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620496

مهمترین اخبار ایران و جهان: