نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 22:56

به‌روز‌رسانی ۱۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری مختلف در سامانه ایلام

معاون اقتصادی استانداری ایلام گفت: ۱۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعت، خدمات، انرژی، گردشگری و میراث فرهنگی در سامانه بروزرسانی شده است.

شهریار عباسی معاون اقتصادی استانداری ایلام، شامگاه یکشنبه ۱۷ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: روند اشتغال در استان ایلام طی ۲ سال گذشته رو به رشد بوده است. فرآیندهایی که منجر به جذب سرمایه‌گذار می‌شود از گفتمان و تشکیل جلسه اول با سرمایه‌گذار، تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری و استفاده از تسهیلات اشتغال زایی و معافیت‌هایی که در استان به عنوان مزیت استان محسوب می‌شود، شروع می‌شود.

وی افزود: باید تمام این شرایط را به کار گرفت تا بتوانیم یک سرمایه‌گذار را راضی کنیم تا در استان سرمایه‌گذاری کند. 

معاون اقتصادی استانداری استان ایلام ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که انجام شده است شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیاد بوده که با توجه به ظرفیت‌های استان ایلام و تکیه بر طرح آمایش سرزمینی انجام شده، حدود ۱۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات، انرژی و گردشگری و میراث فرهنگی در سامانه بروزرسانی شده است. 

عباسی خاطرنشان کرد: بسته‌های حمایتی سرمایه‌گذاری‌ها تدوین شده و به عنوان مشوق پیشنهاد داده شده است، اطلس سرمایه‌گذاری در استان از ۶۸ لایه تشکیل شده است که در استان ایلام حدود ۳۸ لایه بارگذاری شده است و بقیه لایه‌ها با جدیت در دستور کار قرار دارد. 

وی یادآور شد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذارانی که نمی‌خواهند حضوری مراجعه کنند، از طریق سایت بارگذاری شده و در دسترس وجود دارد و از طریق اتاق‌های بازرگانی و شهرداری‌ها معرفی می‌شوند. 

وی ابراز خرسندی کرد: استان ایلام در حوزه سرمایه‌گذاری کارهای بسیار خوبی انجام داده است، ایلام در سال‌های گذشته تقریباً رتبه آخر استان‌های کشور در حوزه سرمایه‌گذاری را داشت که در ۲ ساله اخیر خوشبختانه گام‌های رو به رشدی برداشته‌ایم. 

عباسی اظهار داشت: برای اولین بار سرمایه‌گذار چینی در استان ایلام جذب شده است و برای اولین بار پای شستا با پروژه مهم کاغذ سنگی به استان باز شده است. 

وی در پایان گفت: با پرداخت تسهیلات در جلب سرمایه‌گذاری رتبه اول کشور و در جذب سرمایه‌گذار رتبه ۲ کشور را دارا هستیم و در مجموع همه شاخص‌های موثر (تعداد اشتغال حاصل از سرمایه‌گذار، مبلغ و حجم سرمایه‌گذاری) در مجموع رتبه ۵ کشور را در سرمایه‌گذاری خارجی داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، با توجه به اینکه استان ایلام جزو استان‌های محروم و کمتر برخوردار است خوشبختانه طی سال‌های اخیر از رتبه ۳۱ کشوری در حوزه سرمایه‌گذاری، به رتبه ۵ دست یافته است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630196

مهمترین اخبار ایران و جهان: