نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 22:31

سرمایه‌گذاری 1/1 میلیاردی در گردشگری مشهد توسط ۲ ایرانی مقیم خارج کشور

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۲ دو ایرانی مقیم خارج از کشور (امارات متحده عربی و انگلستان) با حجم ۱۱هزار و ۲۰۰ میلیون ریال در مشهد سرمایه گذاری کرده‌اند و برای ۱۸۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد دیناری اظهار کرد: دو مجوز ایجاد و یک پروانه بهره‌برداری (یک هتل پنج ستاره و دو مهمانپذیر) با سرمایه گذاری خارجی (افغانستان، عربستان و انگلستان) با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و معادل ۲۶ میلیون دلار در مشهد صادر شده است که برای ۴۲۰ نفر ایجاد اشتغال مستقیم خواهند کرد. 

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ایام دهه فجر، تعداد ۱۳ پروژه سرمایه‌گذاری شامل یک هتل پنج ستاره، دو هتل ۳ستاره، یک مهمانپذیر، دو سفره خانه سنتی، یک بوم گردی و ۵ خانه مسافر با حجم سرمایه گذاری ۱۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در مشهد و شهرستان های طرقبه، شاندیز، گناباد، کلات نادری، چناران و درگز به بهره برداری خواهند رسید که برای ۲۵۳ نفر نیز ایجاد اشتغال مستقیم می‌کند.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیخراسان رضوی افزود: براین اساس تعداد ۲۵۸ اتاق و ۵۴۰ تخت به ظرفیت واحدهای اقامتی استان خراسان رضوی افزوده می شود که بالغ بر ۹۰ درصد آن به مشهد مقدس اختصاص دارد. تاریخ آغاز به کار احداث و تبدیل این پروژه ها از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ بوده است و در دهه فجر سال‌جاری افتتاح خواهند شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647652

مهمترین اخبار ایران و جهان: