نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 21:45

قیام عاشورا عامل مصونیت قرآن از تحریف در تاریخ اسلام است

اردبیل-مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: قیام عاشورا بزرگ‌ترین حافظ قرآن از تحریف در تاریخ اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده عصر سه شنبه در دورهمی حامیان قرآن در محکومیت اهانت به ساحت قرآن در مسجد آقاکاظم اردبیل در سخنانی اظهار کرد: وجود معصوم در عالم، به عنوان قرآن ناطق در میان بشریت است و عمل به سیره معصومین عمل به آموزه‌های قرآن است.

وی افزود: با مطالعه در سیره حضرت امام حسین در می‌یابیم که تمامی رفتار آن حضرت از ابتدا تا لحظه شهادت تجلی کلام‌الله مجید در وجود معصوم است حقیقت قرآن و قرآن ناطق همان معصوم است.

وی با تاکید بر برگزاری عزاداری همراه با تبیین آیات قرآن، افزود: اگر بنا بود قرآن در قالب انسان مجسم شده و حرکات و رفتار او مدار توحید و وحدانیت خدا را نشان دهد وجود مقدس بر همین اساس خلق شده و بشریت را در مسیر هدایت الهی منطبق با آیات قرآن هدایت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل خاطر نشان کرد: دشمن از قدرت معنوی قرآن کریم اطلاع داشته و دلیل مخالفت با قرآن و سانسور عملیاتی محرم نیز بر همین اساس است لذا همواره در صدد دور کردن مردم مخصوصاً جوانان از مکتب قرآن است.

حجت الاسلام جعفرزاده قیام عاشورا را عامل مصونیت قرآن از تحریف عنوان کرد و افزود: اگر قیام عاشورا نبود کلام الله مجید باقی نمی‌ماند و با تحریف از بین می‌رفت و نیز اگر قرآن نمی‌ماند بقیه کتاب‌های آسمانی نیز نمی‌ماند و در ادامه از توحید و وحدانیت نیز خبری نبود بر این اساس باید ارزش و اهمیت قیام عاشورا در حفظ قرآن تبیین شود.

قیام عاشورا عامل مصونیت قرآن از تحریف در تاریخ اسلام است

فقر معنا عامل سقوط انسان در جهالت و بی هویتی است

وی فقر معنا را بلای قرن در عصر کنونی عنوان کرد و گفت: دنیا اکنون با فقر معنا مواجه شده است با نگاه به پژوهش‌های اخیر علارغم سپری کردن تمام لذایذ دنیوی، اما دنیا به غربت و حیرتی وحشت انگیز با عنوان حیات برای چه؟ مبتلا شده و این نشان دهنده نبود پیوند معنوی با معبود هستی است.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: به لحاظ عرفانی و معنوی معنا در عالم منتشر است و بشر با حرکت در مسیر الهی خود را به آن معنا پیوند داده و از فقر معنا نجات می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در ادامه با تبیین مقام انسان در جایگاه خلیفه الله افزود: اراده حضرت حق به وساطت موجودی بنام انسان در دنیا محقق شود و این معنای خلیفه الله است و در حقیقت در عالم اسباب و مسببات بدون اراده انسان عبودیت و بندگی دنیا صورت نمی‌گیرد لذا اگر فقر معنا باشد اتفاق دیگر و فجایعی از قبیل اهانت به ساحت قرآن رقم می‌خورد.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: قرآن کریم به وجود انسان نورانیت می‌دهد و حتی استماع و حضور در جلسات قرآنی عامل نورانیت قلوب حاضرین شده انسان را از آسیب‌ها مصون می‌دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1403396

مهمترین اخبار ایران و جهان: