نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 16:11

آخرین وضعیت احداث «شهر فرودگاهی» مشهد

مشهد ـ مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی آخرین اخبار از وضعیت پروژه «شهر فرودگاهی مشهد» را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود امانی بنی با بیان اینکه مسیرهای پروازی به مقصد آبادان، اهواز، کرمانشاه و ایلام خطوط پرتردد در ایام اربعین خواهند بود، تصریح کرد: در حال حاضر نیز درخواست افزایش پروازها را در این مسیرها دادیم و از این حیث پیش‌بینی ما این است در زمان اربعین‌حسینی قطعاً ظرفیت‌های پروازی ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی به آخرین اخبار در زمینه احداث شهر فرودگاهی مشهد اشاره کرد و گفت: مسئله شهر فرودگاهی در دولت سیزدهم شتاب گرفته و مشاورانی برای جانمایی و موارد زیست‌محیطی آن انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه کار مشاوره جانمایی تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: منتظر پاسخ محیط‌زیست و هواشناسی هستیم تا پس از تصویب نهایی، وارد فازهای اصلی و سرمایه‌گذاری در ساخت آن شویم.

امانی بنی ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد: البته ما به احداث شهر فرودگاهی بسنده نکردیم و توسعه زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد را نیز همسو با این پروژه انجام شده که توسعه ترمینال پروازهای داخلی و توسعه اپرون (ظرفیت پارک هواپیما) بخشی از پروژه‌ها در این راستا است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی همچنین با اشاره به آخرین برنامه‌ریزی‌ها در راستای افزایش پروازهای اربعین امسال، با بیان اینکه فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی به‌ویژه فرودگاه مشهد در آستانه اربعین‌حسینی برنامه جامع و کاملی برای شرکت‌های هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها ارائه دادند، گفت: برنامه‌ریزی‌های جاری و کوتاه‌مدت برای اربعین امسال انجام شده و اکنون نیز پروازهای متعددی در مسیرهای مشهد-نجف و مشهد-بغداد به‌منظور تشرف به عتبات عالیات داریم.

وی با بیان اینکه مسیرهای پروازی به مقصد آبادان، اهواز، کرمانشاه و ایلام خطوط پرتردد در ایام اربعین خواهند بود، تصریح کرد: در حال حاضر نیز درخواست افزایش پروازها را در این مسیرها دادیم و از این حیث پیش‌بینی ما این است در زمان اربعین‌حسینی قطعاً ظرفیت‌های پروازی ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

امانی‌بنی اضافه کرد: فرودگاه سبزوار نیز را به‌عنوان پشتیبان فرودگاه مشهد، ۲۴ ساعته اعلام کردیم تا شرکت‌های هواپیمایی بتوانند در زمان اربعین بتوانند از این فرودگاه استفاده کرده و شهرستان‌های همجوار از این امکانات و موقعیت استفاده لازم را داشته باشند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی همچنین در ارتباط با برنامه‌ریزی‌ها برای ایام شهادت امام رضا (ع) بیان داشت: در ارتباط با ایام ۲۸ صفر، برنامه فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به‌گونه‌ای تنظیم شده تا سامانه‌های کمک‌ناوبری و زیرساخت‌ها صددرصد آماده باشد. در همین راستا نیز جابه‌جایی سامانه کمک‌ناوبری ILS قدیم و جدید فرودگاه مشهد پیش از فرارسیدن ایام پایانی ماه صفر انجام شده و انشالله در روزهای آینده در مدار می‌آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440108

مهمترین اخبار ایران و جهان: