نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 16:18

یک روز در میان مردم محروم «دلی مهتاب»/ تنها توقع مردم؛ آبی برای خوردن، راهی برای رفتن

در بازدید مسئولان شهرستان کهگیلویه از روستای محروم دلی مهتاب آن‌ها توقع چندانی به جز راه ارتباطی و آب آشامیدنی از مسئولان نداشتند.

خبرگزاری فارس چاروسا- حسن آرمند/ همین هفته گذشته بود که امام جمعه قلعه رئیسی به همراه بخشدار و مجموعه آموزش و پرورش چاروسا به روستای محروم دلی مهتاب از توابع بخش چاروسا در کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند.

در ادامه آن سفر و برگزاری جلسات مختلف جهت تامین امکانات و نیازهای ضروری مردم این روستا، بخشدار چاروسا با هماهنگی با ادارات خدمات رسان امکانات اولیه مورد نیاز برای مردم این روستا مهیا و عازم دلی‌مهتاب شدند.

در این سفر یک روزه ادارات مختلف هر کدام به فراخور توان خود از جمله بسیج، هلال احمر، امور عشایری، مرکز درمانی قلعه رئیسی، دامپزشکی، راهداری، کمیته امداد و  آب فاضلاب تجهیزاتی را برای مردم محروم دلی مهتاب در نظر گرفتند.

صعب العبور بودن مسیر و سخت گذر بودن سبب شد تا به درستی تشخیص دهیم باید به یک روستای محروم و دور افتاده سفر کنیم که کیلومترها از مرکز بخش چاروسا فاصله دارد.

روستای دلی مهتاب، روستایی با مردمانی مهربان و صادق اما محروم از امکانات اولیه که شکرگذار خدمات انقلاب و نظام به دلیل برق رسانی بودند اما نگرانی خود از وضعیت آب و جاده ارتباطی را پنهان نکردند.

جاده ارتباطی این روستا به حدی سخت گذر بود که خودروهای شاسی بلند هم به سختی از آنها عبور می کردند.

دو مسیر برای رسیدن به این روستا وجود دارد که در صورت ترمیم هر دو مسیر می تواند کمک شایانی به مردم روستا کند و کیلومترها و ساعت‌ها از درد و رنج مردم بکاهد.

یکی مسیر برفکوه که کارهایی روی آن صورت گرفته اما نیمه کاره رها شده و یکی هم مسیر سیلم که این مسیر می تواند مردم این روستا را با فاصله کمتری به مرکز بخش چاروسا نزدیک کند.

در گذشته چشمه هایی در این روستا بود که متاسفانه خشک شدند و مردم این روستا با زحمات فراوانی توانستند آب را از 10کیلومتر لوله کشی کرده و به روستا برسانند اما با کمترین بارش، آب قطع می شود و لوله‌ها خالی از آب.

همین سخت گذر و طولانی بودن مسیر سبب شد تا رساندن امکانات به مردم این روستا برای مسئولان هم سخت شود به نحوی که امور عشایری مجبور است آرد روستا را با مشقت و سختی به آنها برساند.

در این سفر هلال احمر به مناسبت هفته هلال احمر اقدام به توزیع بسته غذایی بین خانواده ها کرد بسیج با امکانات خود وارد شد و بسته غذایی توزیع کرد. امور عشایر شهرستان کهگیلویه اقدام به توزیع آرد بین خانوادهای روستایی کرد و دامپزشکی به مدت دو روز تمامی دام مردم این روستا را رایگان واکسینه کردند.

مرکز درمانی با استقرار پزشک در این روستاها خدمات پزشکی و داروی رایگان ارائه داد. در بین مسیر بودیم که فرماندار شهرستان کهگیلویه به همراه معاون عمرانی فرمانداری و راهداری و هلال احمر شهرستان خود را به کاروان رساند و از نزدیک مشکلات این روستاها را بررسی کرد.

محرومیت این روستاها به حدی بود که مسئولان نگران بودند و جهاد گونه دست بکار شدند تا سال جدید اقدامات خوبی را برای مهتاب رقم بزنند.

فرماندار کهگیلویه در این بازدید گفت: طبق فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری مردم ولی نعمت های ما هستند و ما به عنوان‌ مسولان خدمت به این مردم را برای خود افتخار می دانیم و از هرگونه تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه در ادامه افزود: یکی از خواسته ها و مطالبات مردم منطقه دلی مهتاب بحث جاده دسترسی سردسیر و گرمسیر لاش سیلم دلی مهتاب است که برای محور ارتباطی برفکوه قریب به 20 میلیارد تومان اعتبار و برای مسیر سیلم 24 میلیارد تومان اعتبار تخصیص دارد و امیدواریم پیمانکار این دو مسیر هر چه زودتر شروع بکار کنند.

موسوی تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر پیمانکار دارد و قسمت زیادی از جاده را احداث و در حال فعالیت است که در تلاشیم از منابع مختلف اعتبارات آن‌ را تامین کنیم تا مردم مناطق مختلف از این جاده ارتباطی استفاده کنند.

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات مردم این مناطق بحث آب شرب بود که مقرر شد امور عشایر شهرستان کهگیلویه با همکاری اداره آب و فاضلاب بخش چاروسا بررسی و مشکل این منطقه را مرتفع کنند.

بخشدار چاروسا هم در حاشیه بازدید از این روستاها که وظیفه هماهنگی بین ادارات را به عهده داشت از وضعیت مسیر ارتباطی این روستا انتقاد کرد و گفت: با هماهنگی با امور عشایری شهرستان کهگیلویه بازگشایی مسیر این روستا از هفته آینده آغاز خواهد شد.

ایزدخواه با تقدیر از حضور همه ادارات خدمات رسان در این سفر عنوان کرد: در این سفر تلاش کردیم خدمات مختلف از قبیل بسته های غذایی، موکت و آرد تامین کنیم و در اختیار مردم این روستا قرار دهیم.

وی از کمیته امداد خواست در زمینه تسهیلات اشتغال زایی به مردم این روستا کمک کند و گفت: تلاش خواهیم کرد در ماه های آینده هم به این روستا سفر کنیم و مشکلات مردم این روستا را پیگیری و در جهت رفع آنها همکاری لازم صورت بگیرد.

در این سفر هر یک از ادارات مختلف وعده هایی دادند

رجائی فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا در این سفر خواستار توجه بیش از پیش مسئولین به این روستا شد و از همکاری بسیج سازندگی با مسئولین جهت خدمات بهتر به اهالی روستای دلی مهتاب خبر داد.

نیکمهر رئیس کمیته امداد چاروسا از احتصاص 20 میلیون تومان بلاعوض به هر خانوار جهت ساخت سرویس بهداشتی و ارائه تسهیلات اشتغال زایی به مردم این روستا خبر داد.

رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه از بازگشایی مسیر این روستا و مستقر شدن لودر در مسیر روستای دلی مهتاب از هفته آینده خبر داد.

برزگر رئیس مرکز درمانی از توزیع دارو و معاینه کردن 100بیمار در این سفر گفت.

رهبریان رئیس هلال احمر شهرستان کهگیلویه هم با بیان اینکه به مناسبت هفته هلال احمر خدمات مختلف به روستاهای دورافتاده شهرستان کهگیلویه انجام می گیرد عنوان کرد: در این سفر بیش از 40بسته غذایی بین خانوارهای روستای دلی مهتاب توزیع شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه هم در این سفر به مدت دو روز در کنار مردم این روستا ماندند و دام های مردم این روستا را درمان کردند و بین مردم سم و دارو برای دام توزیع کردند.

در این سفر مردم از خدمات مسئولان تشکر کردند و رسانه هم در کنار مسئولان پیگیر مشکلات مردم روستای دلی مهتاب بود.

پایان پیام/82021

منبع: فارس
شناسه خبر: 1209196

مهمترین اخبار ایران و جهان: