نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 09:42

اخراج تعداد ۱۰۰۰ رأس دام در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی

رییس اداره محیط زیست کرج گفت: با توجه به اینکه طرح مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در مراتع استان است، تعداد ۱۰۰۰ رأس دام غیر مجاز از مراتع روستای کندر طی اجرای این طرح، اخراج و تشکیل پرونده تخلف در دستور کار قرار گرفت.

امیدرضا تونی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، از اخراج تعداد ۱۰۰۰ رأس دام غیر مجاز در راستای اجرای گشت کنترل دام مامورین اجرایی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در مراتع روستای کندر، خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در مراتع استان می‌باشد، تعداد ۱۰۰۰ رأس دام غیر مجاز از مراتع روستای کندر طی اجرای این طرح، اخراج و تشکیل پرونده تخلف در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسؤول بیان کرد: این دام‌ها در مراتع پایین دست روستای کندرمشاهده شده بود، پس از ساعت‌ها پیاده روی مستمر، تعداد۱۰۰۰ رأس دام غیر مجاز از این مراتع خارج و پس از تنظیم صورتجلسه از مراتع استان البرز به طور کامل اخراج شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرج در ادامه افزود: نیاز است دامداران و بهره‌برداران در راستای جلوگیری از تخریب مراتع و از بین رفتن پوشش گیاهی، نسبت به رعایت مفاد مندرج در پروانه و طرح مرتع‌داری اقدام کرده و زمان ورود و خروج و تعداد دام مجاز را رعایت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مأمورین اجرایی منطقه حفاظت شده به صورت شبانه روزی آمادگی کامل جهت کنترل و مدیریت مراتع سطح استان را در جهت جلوگیری از تخریب مراتع توسط دامداران دارند.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1274296

مهمترین اخبار ایران و جهان: