نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 11:30

جمعی از توان‌خواهان بهزیستی اردبیل به مشهد مقدس اعزام شدند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اعزام توانخواهان تحت پوشش بهزیستی استان به بارگاه ملکوتی امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اردبیل، حامد رضایی در مراسم بدرقه کاروان مشهد مقدس معلولان ذهنی و مراقبین مراکز توان‌بخشی که در مهدیه اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ نفر از معلولان ذهنی و مراقبین مراکز توان‌بخشی روزانه بهزیستی استان با همت و بدرقه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دیگر مسئولین استان به مشهد مقدس مشرف شدند.

وی افزود: رویکرد امروز بهزیستی در کنار ارائه خدمات تخصصی توان‌بخشی و آموزشی به معلولین مراکز توان‌بخشی بهزیستی استان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است که در دو بعد معنوی و ظاهری قابل‌بررسی است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به بعد معنوی کار تشریح کرد: افراد دارای معلولیت در زندگی خود با مشکلات عدیده اجتماعی و سلامتی مواجه هستند که توجه به معنویت باعث ایجاد تعادل نسبی در زندگی آن‌ها می‌شود. به همین خاطر است که بسیاری از آن‌ها با توسل بر ائمه معصومین(علیهم‌السلام) و زیارت قبور اهل‌بیت، آرامش و سلامتی معنوی خود را به دست می‌آورند.

وی تصریح کرد: بعد ظاهری این‌گونه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، افزایش توانمندسازی و تمرین مهارت اجتماعی این عزیزان است و بهانه‌ای برای خروج معلولین عزیز از خانه و مراکز توان‌بخشی جهت ورود به جامعه، حضور در اجتماع و در میان مردم بودن است.

رضایی بیان کرد: به لطف خدا در سال جاری این دومین کاروان زیارتی ولی‌نعمتان تحت پوشش بهزیستی استان است که کاروان اول با ۴۰ نفر از فرزندان بهزیستی به کربلای معلی اعزام شدند و این دومین کاروان زیارتی با ۸۰ نفر از معلولین ذهنی است که به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی گفت: در این سفر زیارتی، عزیزان سه روز در مشهد مقدس اقامت خواهند داشت و در مسیر برگشت، به قم و جمکران برای زیارت بارگاه مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) نیز مشرف خواهند شد.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1199796

مهمترین اخبار ایران و جهان: