نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 11:47

تلاش برای توسعه مراکز کانون پرورش فکری در سمنان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از تلاش برای توسعه و تجهیز مراکز فراگیر کانون پرورش فکری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نبی‌الله خدابخشی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در دیدار با رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: هم‌افزایی و تعامل بین جامعه هدف و متولیانشان و فعالان تخصصی در این عرصه موجب می‌شود تا اتفاق‌های خوبی روی دهد تا از توانمندی و امکانی که حوزه تخصصی کودک و نوجوان دارد، بهره بگیریم.

خدابخشی افزود: در فرایند دومین کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان با هدف برقراری عدالت اجتماعی به کودکان دارای نیازهای ویژه توجه شده و بخشی از برنامه‌های مصوب به اعضای فراگیر اختصاص داده شده است.

وی شناسایی و رشد استعدادها و بالا بردن سطح توانایی‌های ادبی، هنری، مهارتی و اجتماعی مخاطبان هدف با استفاده از ظرفیت‌های مشترک ۲ طرف به‌ویژه مراکز کانون و مدارس استثنایی را از جمله اهداف اجرایی این تفاهم‌نامه برشمرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در زمینه همکاری‌های آموزشی برای بالا بردن مهارت‌های معلمان مدارس و مربیان کانون، ارائه خدمات رایگان فرهنگی، ادبی و هنری و مهارتی به این کودکان، تلاش برای توسعه و تجهیز مراکز فراگیر کانون، همراهی کتاب‌خانه‌های پستی کانون در ارسال کتاب به کودکان و نوجوانان دارای آسیب‌های جسمی و حرکتی در نقاط مختلف استان که برخی آر تعهدات این تفاهم‌نامه بود، قول مساعدت و همکاری داد.

به گزارش فارس؛ فراهم‌سازی امکان حضور دانش‌آموزان مدارس استثنایی در کارگاه‌های تخصصی کانون، برگزاری نشست‌های حال خوش زندگی و برپایی کارگاه‌های مهارت‌افزایی، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه معلمان و مربیان پرورشی شاغل در این مدارس در قالب عروسک‌گردانی، قصه‌گویی، نقاشی و سفال و تقویت شیوه‌های درست استفاده از قصه و عروسک در آموزش به جامعه هدف به‌صورت مجازی و حضوری در این نشست تفاهم شد.

همکاری در جهت تولید محتواهای آموزشی مناسب برای جامعه هدف، عضویت معلمان و دانش‌آموزان مدارس در گروه یا کانال مجازی کانون پرورش فکری سمنان در پیام‌رسان‌های ایتا، شاد و بله به‌منظور اطلاع‌رسانی از برگزاری کارگاه‌ها، مسابقات و همایش‌های ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، فراهم آوردن زمینه شرکت آثار برگزیده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مسابقات و جشنواره‌های استانی، ملی و بین‌المللی از دیگر مواردی بود که در این دیدار عنوان شد.

همچنین مقرر شد: در نشست بعدی که در قالب بازدید از مدرسه متوسطه مهرورزان سمنان برگزار می‌شود، ظرفیت‌های مورد نظر برای اجرای مؤثر این تفاهم‌نامه و توسعه خدمات کانون برای گروه هدف مدارس استثنایی استان مورد بررسی قرار گیرد.

پایان پیام/74007/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1199852

مهمترین اخبار ایران و جهان: