نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 14:46

بار اصلی بزرگداشت اربعین بر دوش مردم است

زنجان-امام جمعه قیدار تاکید کرد: بار اصلی اقامه عزای حسینی و بزرگداشت اربعین حسینی بر عهده مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قیدار با بیان اینکه راهپیمایی بی‌نظیر اربعین، بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان با حضور حدود ۲۰ میلیون نفر به پایان رسید و قافله صدها میلیون انسان عاشق در بارگاه حسینی آرامش یافت، گفت: حضور بیش از چهار میلیون نفر از زائران ایرانی و سایر مهمانان از کشورهای همسایه، یک نصاب جدید و تاریخی و نیز یک رویداد دشمن‌شکن و حماسه بزرگ در کشاکش جنگ بی‌امان ترکیبی دشمن و عملیات بی‌سابقه روانی استکبار رسانه‌ای در داخل و خارج بود.

وی با یادآوری اینکه علاوه بر حضور چهار میلیون ایرانی در راهپیمایی اربعین، راهپیمایی میلیون‌ها ایرانی عاشق در قالب کاروان‌های موسوم به جاماندگان، هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و مشاهد مشرفه و بقاع متبرکه و منازل و خانه‌های مردم، تکرار یک عاشورای دیگر پس از دهم محرم است که در بیستم صفر تجلی می‌یابد.

خطیب نماز جمعه قیدار، نقش مردم و جوانان از همه اقشار و … را عامل اصلی در خلق مردمی‌ترین راهپیمایی تاریخ در قالب اربعین حسینی دانست و تصریح کرد: باوجود همه تبلیغات مسموم دشمن و برخی عوامل داخلی آن‌ها، بار اصلی اقامه عزای حسینی و بزرگداشت اربعین حسینی بر عهده مردم بوده و هزینه دولتی در برابر هزینه‌های مردم که اندک‌اندک تبدیل به اقیانوس ایثار و گذشت شده؛ ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه در برابر این مردم آگاه و عظمت حضور آگاهانه و عاشقانه ایشان باید کرنش کرد و تمام‌قد ایستاد، ادامه داد: نقش بعدی به برنامه‌ریزی خوب حاکمیت اسلامی در قالب وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و نهادها برمی‌گردد، از این رو معتقدیم طراحی و برنامه‌ریزی‌های دولت، دستگاه‌های تابعه و دیگر نهادهای حاکمیتی خصوصاً فراجا، دستگاه‌های امنیتی و نیز وزارتخانه‌های مختلف و مسئولان استانی و شهرستانی قابل قدردانی است.

امام جمعه قیدار در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دولت‌مردان اشاره کرد و افزود: بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در جمع دولت‌مردان دولت سیزدهم، کلاس درس علمی و عملی در آموزش مواجهه صحیح با دولت‌ها بود.

وی با یادآوری اینکه در نگاه کلان سیاسی، یک دولت در قالب یک سه ضلعی آرمان‌ها، اصول و واقعیات قابل ارزیابی است، اظهار کرد: در ضلع آرمان‌ها باید دید دولت، جریان یا فرد به کدام سمت حرکت می‌کند. در ضلع اصول باید دید آیا این دولت یا جریان به اصول محکم و تابناک پایبند و در یک کلام «انقلابی‌گری» و روحیه جهادی در آن بروز و نمود واقعی دارد یا خیر و در ضلع واقعیت‌ها نیز باید ارزیابی کرد که آیا یک جریان، دولت یا شخصیت در تلاش برای تحقق آن آرمان‌ها و اصول هست یاخیر، لذا با توجه به سه ضلع تحلیل کلان، رهبر حکیم انقلاب اسلامی دولت را هم شایسته حمایت و هم شایسته تمجید می‌دانند.

موسوی ضمن تسلست به مناسبت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، یادآور شد: آشنایی و بازخوانی روش و آداب زندگی و خلق و خوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه‌اطهار (ع) یکی از ضروریات عصر ما است.

وی با تاکید بر اینکه همه مشکلات جامعه و جهان اسلام به خاطر دوری از سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) و ائمه‌اطهار (ع) است، خاطرنشان کرد: همه باید به سیره نبوی بازگشت کنند؛ چرا که بازگشت به سیره نبوی، بازگشت به حریت، عزت و سعادت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489896

مهمترین اخبار ایران و جهان: