نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 14:22

هیئات مذهبی همدان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان پرداخت می کنند

همدان- دبیر شورای هیئات مذهبی شهرستان همدان گفت: در هیئت‌های مذهبی همدان با ایجاد صندوق قرض‌الحسنه به نیازمند تسهیلات پرداخت می‌شود.

حسین شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از کودکی در هیئت تربیت شده است، اظهار کرد: از زمانی که کودک بودیم بزرگان، ما را در هیئت‌ها می‌بردند و با ائمه و اهل بیت آشنا می‌کردند.

وی افزود: از سال ۱۳۴۱ در کنار بزرگان هیئت‌های مذهبی آن زمان فعالیت کردم و در هیئت‌های سقایی مثل هیئت سقایی حاج ماشاالله و هیئت سقایی جولان و کاروان فرات حضور داشته‌ام.

پیر غلام امام حسین (ع) با اشاره به اینکه در حال حاضر به عنوان دبیر مجمع یادآوران عاشورا به هیئت‌های مذهبی خدمت رسانی می‌کند، گفت: پس از اینکه در سال ۶۱ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) مجمع هیئات تشکیل شد در همدان نیز طبق مقررات هیئت‌ها ساماندهی شدند و بعد از انتخابات سال ۸۷، هر ۴ سال یک‌بار به طور همزمان و کشوری این انتخابات تکرار می‌شود.

شریفی خاطرنشان کرد: نمایندگانی که رأی بیاورند به عنوان شورای هیئت مذهبی شهر انتخاب می‌شوند و بنده از آن موقع خادم هیئات بوده و رأی آورده‌ام.

وی با بیان اینکه یادآوران عاشورا متشکل شده از همه هیئت‌های شهر همدان است، بیان کرد: این هیئت شب‌های ۴ شنبه برنامه دارند و با نماز مغرب و عشا شروع و با خواندن سرود انجمن، قرآن، مداحی و سخنرانی در خصوص مسائل روز خاتمه پیدا می‌کند.

دبیر شورای هیئات مذهبی شهرستان همدان عنوان کرد: در حال حاضر حدوداً ۴۲۰ هیئت در همدان فعالیت دارند که این هیئت‌ها دارای ثبت رسمی هستند همچنین تعدادی از آن‌ها به صورت هفتگی برنامه دارند و تعدادی فقط در ایام محرم فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد صندوق قرض‌الحسنه گفت: در هیئت صندوقی با نام قرض‌الحسنه تأسیس کرده‌ایم که سرپرستان هیئت ابتدای ماه پولی را در آن می‌گذارند و اگر فردی نیازمند باشد به صورت وام به او داده می‌شود.

شریفی خاطرنشان کرد: نه باید بین جوانان و افراد سالمند تفکیک قائل شویم چرا که همین افراد سن بالا هستند که نسل جدید را تربیت می‌کنند.

وی افزود: کسانی که به هیئت امام حسین و اهل بیت (ع) می‌آیند اهل دین و تقوا هستند و مورد توجه ائمه قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471352

مهمترین اخبار ایران و جهان: