نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 16:50

زیرساخت‌های صادراتی مرکبات فراهم نشده است/ خرید برنج پرمحصول

ساری- استاندار مازندران مرکبات را از مهمترین تولیدات استان بیان کرد و گفت: زیرساخت های صادراتی این محصول در استان فراهم نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور بعدازظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان با تسلیت رحلت جانگداز پیامبر اکرم صلی الله و شهادت حضرت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین باید عملکرد دولت را اطلاع رسانی کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۳۵ موکب از استان مازندران در عراق گفت: این موکب‌ها بهترین خدمات را به زائران امام حسین (ع) ارائه دادند.

وی با بیان اینکه در مازندران از شروع فعالیت دولت سیزدهم تمام تلاش این بود که بتوانیم از ظرفیت‌های نهفته در مازندران فرصتی ایجاد کنیم و آن را به کار بگیریم، گفت: در این حوزه هماهنگی بسیار خوبی با ارکان مختلف نظام در استان برگزار شده است.

استاندار مازندران گفت: طی یک سال گذشته پنج هزار ۹۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی در استان هزینه شد و برخی از پروژه‌ها سابقه ۲۷ ساله‌ای داشتند که در این دولت افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه در ۱۶۴ روستا با اعتبار سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی پروژه‌هایی در دستور کار است، افزود: امسال ۱۳۰۰ روستا در قالب محرومیت زدایی از طریق قرارگاه امام حسن مجتبی آبرسانی می‌شود.

وی افتتاح فاز دوم آزادراه تهران شمال را با حضور رئیس جمهور از جمله پروژه‌ها بیان کرد و گفت: همچنین عملیات اجرایی فاز سوم پروژه آزادراه با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

وی انتقال و ارسال محصولات کشاورزی استان به دیگر کشورها را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: مرکبات از مهم‌ترین تولیدات استان به شمار می‌رود و رتبه اول را در تولید آن داریم اما متأسفانه زیرساخت‌های صادراتی برای مرکبات استان مهیا نشد.

استاندار مازندران استانداردسازی نشدن تولید را از دیگر دغدغه‌ها ذکر کرد و گفت: تولید باید منطبق بر بهره‌وری روز باشد از این رو شناسنامه درک کردن اراضی کشاورزی و باغات در دستور کار قرار گرفته است و کشورهای هدف به راحتی می‌توانند متوجه شوند که محصولات در چه باغی تولید و از چه سمومی استفاده شده است.

حسینی پور برنج را محوری‌ترین تولید کشاورزی استان ذکر کرد و گفت: در کشور هیچ استانی به اندازه مازندران در تولید این محصول نقش ندارد.

وی با بیان اینکه برنج در امنیت غذایی کشور نقش اساسی دارد و دولت باید در زمینه واردات این محصول تجدید نظر کند زیرا در امنیت غذایی کشور نقش اساسی دارد و واردات در تغییر کاربری اراضی نقش مهمی دارد، گفت: خرید برنج پرمحصول در استان انجام شد اما اصل مسئله برنج مادر و طارم هست و باید در سبد خرید دولت قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496696

مهمترین اخبار ایران و جهان: