نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 09:25

ورود ۲۷ هزار زائر افغانستانی به ایران

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد گفت: در روزهای منتهی به اربعین حسینی و دهه پایانی صفر، تعداد ۲۷ هزار زائر افغانستانی وارد ایران شدند.

علی فخاری در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: در روزهای منتهی به دهه پایانی صفر، تعداد ۲۷ هزار زائر افغانستانی از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند و کار استقبال و پذیرایی از این زوار حسینی در سال ۱۴۰۲ پایان یافت.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد افزود: این تعداد زائر حسینی از ششم تا بیستم شهریورماه وارد کشور شدند و در حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون، مورد استقبال قرار گرفتند.

وی ادامه داد: زائران حسینی از مناطق مختلف افغانستان‌ نظیر هرات، کابل، مزارشریف، قندهار، بامیان، هلمند، دایکندی، غور، پروان، قندوز و ارزگان بودند که از طریق ایران به عتبات عالیات عراق مشرف شدند.

فخاری بیان کرد: پایانه مرزی دوغارون و شهرستان تایباد از ماه ها قبل از اربعین، آماده پذیرایی و استقبال از زائران افغانستانی شده بودند و بیش از ۲۰ نهاد مردمی، دولتی و نظامی در این امر فعالیت داشتند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد تصریح کرد: تعداد هشت غرفه در حسینیه شهید سلیمانی به زوار خدماتی مانند درمان، پذیرایی با سه وعده غذایی، سرگرمی کودکان، امداد و نجات، پاسخگویی به سوالات شرعی، امانات و توزیع سیمکارت ارائه می دادند.

این مقام مسئول اضافه کرد: روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس ایرانی و افغانستانی در مرز دوغارون مستقر می شدند و زائران تا مرز چذابه در استان خوزستان منتقل می کردند.

فخاری گفت: آنچه امسال در این بین نمود بیشتری داشت، خدمت رسانی ۲۹ نفر از مهاجران افغانستانی مقیم مشهد بود که اغلب کار ساماندهی و پذیرایی از هموطنانشان را برعهده داشتند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد خاطرنشان کرد: استقبال و پذیرایی از زوار کشور مسلمان و همزبان افغانستان، با نگاه وجود اشتراکات فرهنگی و دینی با ایران از سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ادامه دارد که با وقفه ای دو ساله در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به علت همه گیری کرونا، این عملیات در سال گذشته و امسال از سر گرفته شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495796

مهمترین اخبار ایران و جهان: