نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 10:14

انجام 41 درصد از صادرات زمینی ایران به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گفت: حوزه نظارت گمرکات استان در سال گذشته از کل صادرات زمینی جمهوری اسلامی ایران به عراق سهم ۴۱ درصدی ان را از حیث ارزش به خود اختصاص داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: درسال ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود، ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۲ دلار کالا به وزن ۱۶ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۵۹۷ تن به کشور عراق صادرات داشته که حوزه نظارت گمرکات استان با صادرات ۲ میلیاردو ۶۷۳ میلیون ۷ هزار و ۹۸۸ دلار کالا با وزن ۶ میلیون و ۷۷۲ هزارو ۵۷۷ تن آن از لحاظ ارزش سهم ۴۱ درصدی و از حیث وزن سهم ۴۰ درصدی از صادرات زمینی کشور به عراق را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با صادرات ۹۷۱ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۳۸ دلار کالا به وزن ۲ میلیون ۵۰۰ هزار و ۸۶۵ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داده و گمرک خسروی با صادرات ۷۹۳ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۹۰ دلار کالا به وزن یک‌میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۶۹ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

عباس‌زاده سهم صادرات گمرک سومار را ۴۹۱ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۹۹۲ دلار کالا به وزن یک‌میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۹۰ تن عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: سهم صادرات گمرکات شیخ‌صله و شوشمی به کشور عراق به ترتیب ۳۷۰ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۴۳۶ دلار به وزن ۷۲۸ هزار و ۹۵۳ تن و ۴۵ میلیون و ۴۷۲ هزارو ۲۳۲ دلار به وزن ۳۳۴ هزار و ۹۰۰ تن بوده است.

 عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی‌، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و... عنوان کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1144796

مهمترین اخبار ایران و جهان: