نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 13:19

۸۸ درصد مردم ماسک نمی زنند/ استفاده از تهویه مناسب زیر ۵۰ درصد

بررسی تازه ترین نمودارهای وزارت بهداشت، نشان می‌دهد که رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هفته های اخیر به شدت نزولی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آنچه که مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرده است؛ استفاده از تهویه هوا در اماکن عمومی به ۴۷.۳۲ درصد رسیده است. در حالی که روزهای گرم سال در پیش است و می‌بایست، بیش از پیش از تهویه هوا استفاده کرد.

در همین حال، استان آذربایجان غربی با ۲۲.۳۵ درصد، در پایین‌ترین نقطه نمودار استفاده از تهویه مناسب قرار دارد و خراسان شمالی با ۸۴.۳۶ درصد، در بالای نمودار قرار گرفته است.

وضعیت استفاده از تهویه هوا در تهران نیز چندان مناسب نیست و نمودار نشان می‌دهد میزان استفاده از تهویه مطبوع در اماکن عمومی حدود ۳۶.۶۲ درصد است.

بر اساس گزارش مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، میزان استفاده از ماسک نیز به شدت نزولی شده و فقط ۱۲.۱۱ درصد مردم در اماکن عمومی از ماسک استفاده می‌کنند.

در همین حال، تهران با ۱۶.۴۵ درصد، کمی بیشتر از میانگین کشوری قرار دارد.

همدان با ۲.۸۷ درصد، کمترین میزان استفاده از ماسک را به خود اختصاص داده و چهارمحال و بختیاری با ۳۲ درصد، بیشترین سهم را از نمودار استفاده از ماسک در اماکن عمومی را در اختیار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280096

مهمترین اخبار ایران و جهان: