نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 20:09

۱۰۰ هزار نفر از استان بوشهر به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: امسال پیش‌بینی اعزام ۱۰۰ هزار نفر از استان بوشهر به مراسم اربعین را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده عصر یکشنبه در نشست ستاد اربعین استان بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر عاشق اهل بیت (ع) و ائمه اطهار (ع) هستند و در مراسم سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همواره حضوری باشکوه داشته و دارند و در برنامه اربعین نیز شاهد حضور باشکوه مردم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین بزرگترین رویداد فرهنگی جهان اسلام و عالم بشریت است افزود: امسال ان‌شاءالله مراسم اربعین، باشکوه‌تر از سنوات قبل با یک اقدام گروهی با هماهنگی ستاد عتبات عالیات انجام می‌شود.

استاندار بوشهر بیان داشت: در حوزه‌های حمل و نقل و تغذیه و بهداشت و درمان و اسکان و …، پیش‌بینی لازم انجام شده است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: مردم استان بوشهر، از هم‌اکنون اقدامات لازم برای دریافت گذرنامه را انجام دهند تا در روزهای آخر به شلوغی برخورد نکنند.

ساماندهی برنامه‌های اربعین

وی افزود: ستاد عتبات عالیات در راستای ساماندهی برنامه‌های اربعین اهتمام جدی دارد و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: امسال پیش‌بینی اعزام ۱۰۰ هزار نفر از استان بوشهر به مراسم اربعین را داریم و به فضل خدا با پشتیبانی لازم و تأمین اعتبارات مورد نیاز، با کیفیت مطلوب انجام شود.

محمدی‌زاده تصریح کرد: در زمینه تأمین مایحتاج غذایی بویژه گوشت و مرغ و شکر، سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر همکاری لازم را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: در زمینه امنیت زائران و همچنین خدمات رسانی بهداشتی و درمانی نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی نهایت توان خود را به کار می‌گیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1278208

مهمترین اخبار ایران و جهان: