نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 09:19

فلسفه حجاب برای نسل امروز با منطق تبیین شود

پارس آباد- مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آبادگفت: بی‌حجابی از عدم آگاهی از فلسفه عفاف و حجاب ناشی می‌شود که رعایت این فریضه الهی باید با عقل و منطق برای نسل امروز تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیبه شاهنده شامگاه جمعه در نشست معرفتی مبلغان این واحد حوزوی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین علت بی‌حجابی عدم آگاهی و فهم نادرست از فلسفه عفاف و حجاب است، اظهار کرد: نقش حجاب و عفاف در سلامت و آرامش فردی، خانوادگی و اجتماعی را باید با بهترین بیان و ادبیات عقل و منطق برای جوانان تبیین کرد.

وی خاطرنشان کرد: آیات الهی در زمینه لزوم حفظ حجاب و رعایت پوشش اسلامی بسیار شفاف بوده و طبق منطق قرآن عدم رعایت حجاب و بی‌بندوباری و بدحجابی زنان نه تنها تمدن و نشانه رشد و ترقی نیست بلکه نوعی واپس‌گرایی و جاهلیت مدرن است.

مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد یکی از دستاوردها و آثار مهم حجاب را حاکمیت آرامش روحی و روانی در جامعه دانست و ادامه داد: رعایت حجاب اسلامی در اجتماع عامل حفظ کرامت انسانی و شأن زن مسلمان می‌باشد.

شاهنده با بیان اینکه پیشه کردن عفاف و حجاب سبب استحکام بنیان خانواده و تأمین امنیت معنوی و روانی برای تربیت نسلی صالح می‌شود، تصریح کرد: عمل به این واجب الهی مهمترین عامل برای بازدهی کار و افزایش بهینه‌سازی فعالیت‌های اجتماعی به‌ویژه در بانوان است.

وی خاطرنشان کرد: از دست‌دادن هویت انسانی و ایجاد هویت مصرفی با بی‌حجابی و بدحجابی و تبدیل‌شدن زنان به کالا و تأمین سرمایه‌های مادی، از اهداف کشورهای غربی برای ترویج بی‌حجابی و فرهنگ بی‌بندوباری در طول دو قرن اخیر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1359496

مهمترین اخبار ایران و جهان: