نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 17:10

اردوی جهادی یک روزه بسیج اصناف در گنبدکاووس

رئیس اتاق اصناف شهرستان گنبدکاووس گفت: به مناسبت روز اصناف فردا اردوی یک روزه بسیج اصناف در منطقه محروم روستای تقی‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مهدی عبدلی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بمناسبت روز اصناف اظهار کرد: بسیج اصناف در طول سالها هر دو هفته یکبار اردوی‌های جهادی برگزار کرده و به مناطق محروم شهرستان اعزام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این اردو واحدهای صنفی از مشاغل فنی مختلف مانند تعمیرکار لوازم خانگی، تعمیرکار لوازم برقی، آرایشگر مرد، بنا، نجار و غیره در روزهای جمعه در یکی از روستاها و مناطق محروم حضور یافته و با هزینه اتاق اصناف تمامی تعمیرات منازل و لوازم کاربردی این خانواده‌ها را کاملا رایگان انجام می‌دهند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: با توجه به اول تیرماه روز اصناف، فردا جمعه این اردوی جهادی از سوی بسیج اصناف در روستای تقی‌آباد برگزار خواهد شد.از روزهای قبل به مردم این مناطق برای حضور این افراد و کمک به آنها اطلاع رسانی می‌شود.

وی اتفاقات آرد و نان و مرغ و تخم‌مرغ را از مهمترین معضلات در شرایط کنونی دانست و ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت باید روش‌های نظارتی بر توزیع و تامین کالاهای اساسی را تغییر داده و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه، این نوع کالاها را بصورت کالابرگ و یا با قیمت مناسب بین این جامعه هدف توزیع کند.

عبدلی گفت: خرید نان و توزیع سهمیه بین خبازان بدین شکل کنونی بسیار خوب بوده و دولت باید نواقص آن را در مدت زمان اجرا برطرف کند، به طور مثال سهمیه آرد نانوایی که تخلف نموده را کسر و به نانوایی دیگر در همان شهرستان اختصاص دهد تا شهرستان با کمبود نان و آرد مواجه نشود.

وی یادآور شد: پرداخت مالیات در همه صنوف و اقشار وجود دارد و تقاضا و درخواست واحدهای صنفی از اداره امور مالیاتی این است که با توجه به اتفاقات سال گذشته، رکود بازار، افزایش سرسام‌آور هزینه‌های حمل‌ و نقل، هزینه نیروی انسانی، قبوض اجاره و غیره در مورد مالیات از واحدهای صنفی بازنگری لازم انجام شود.

وی گفت: شهرستان گنبدکاووس دارای ۵۰ اتحادیه مختلف با بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحدصنفی فعال دارد و پیش بینی می‌شود که از این تعداد ۲ هزار واحد صنفی پروانه کسب نداشته و در حال اخذ آن هستند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302652

مهمترین اخبار ایران و جهان: