نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 11:28

گلستان غرق شور و شعف اعیاد شعبانیه

گرگان- ویژه برنامه‌های جشن و شادمانی به مناسبت میلاد اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) در جای جای استان گلستان آغاز شده است.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: روزهای نخست ماه شعبان و مجموعه ولادت‌های امام حسین (ع) (سوم شعبان)، حضرت ابوالفضل (ع) (چهارم شعبان) و امام سجاد (پنجم شعبان) سبب شد تا مردم ولایتمدار گرگان و دیگر شهرستان‌های این استان همزمان با دیگر مناطق ایران اسلامی در عید ولایت و امامت سرداران دشت کربلا با برپایی جشن‌های مختلف ارادت و دلدادگی خون را به ائمه معصومین به منصه ظهور برسانند.

شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دیشب (۵ شنبه) و در شب ولادت امام حسین (ع) با حضور در خیابان‌های گرگان از جمله شالیکوبی، امام خمینی (ره) و مسیرهای منتهی به آستان مبارک امامزادگان شهر به میمنت عید امام حسین (ع) شیرینی و شربت پخش کردند.

فضای عمومی شهرها و روستاها غرق در نور و شادمانی بود و این جشن و شادی همچنان ادامه دارد.

در بسیاری از مساجد و اماکن مذهبی گرگان هم مراسم جشن و سرور و مولودی خوانی به مناسبت این شب‌های فرخنده پیش بینی شده است و سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در باره شخصیت والای حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ابالفضل العباس (ع) و حضرت زین العابدین (ع) به سخنرانی پرداختند.

گلستان غرق شور و شعف اعیاد شعبانیه

آذین بندی و نصب پرچم و پارچه نوشته بر سر در منازل و مغازه‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و همچنین در معابر و خیابان‌ها از جمله اقدامات مردم شهر ولایت مدار گرگان برای این شب‌ها است.

بنرهای حاوی پیام تبریک میلاد با سعادت میلاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ابالفضل العباس (ع) و حضرت زین العابدین (ع) بر سر در اکثر واحدهای صنفی و ادارات و نهادهای گلستان نصب شده است.

صدای بوق خودروهای عروس و دامادها هم که این اعیاد را برای آغاز زندگی مشترک انتخاب کرده کرده اند، در گوشه و کنار شهر به گوش می‌رسد.

پیام های تبریک روز پاسدار

به مناسبت سوم شعبان و سالروز ولادت امام حسن (ع) و نامگذاری این روز به نام روز پاسدار مدیران و مسئولان گلستانی با صدور پیام هایی این روز را تبریک گفتند و به مناسبت چهارم شعبان و روز جانباز، برنامه تجلیل از مقام شامخ جانبازان دوران دفاع مقدس از سوی بسیاری از نهادها و ادارات دولتی برگزار می شود.

سومین پیشوای شیعیان جهان، امام حسین (ع) در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود و در سال‌های بعد با قیامی سرنوشت ساز، آموزگار آزادگی و شجاعت نام گرفت و این گونه به جامعه اسلامی حیاتی تازه بخشید.

حضرت عباس (ع) در چهارمین روز شعبان سال ۲۶ هجری در خانه حضرت علی (ع) و ام البنین دیده به جهان گشود. ابوالفضل، ابوالقاسم، قمر بنی هاشم، باب الحوائج، العبد الصالح و سقا از جمله القاب و کینه آن حضرت است.

پنجم شعبان سال ۳۸ هجری قمری، سالروز ولادت فرخنده امام زین العابدین (ع) است که در شهر مدینه و در منزل امام حسین (ع) و شهربانو دیده به جهان گشود و سیدالشهدا (ع) به سبب علاقه فراوانی که به امیرالمومنان (ع) پدر بزرگوارشان داشت، این مولود مبارک را «علی» نام نهاد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1053808

مهمترین اخبار ایران و جهان: