نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 21:53

برخورد جدی با خودروهای فاقد پلاک و مخدوش در میناب

فرمانده نیروی انتظامی میناب گفت: برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک در میناب از ابتدای بهمن سال جاری بطور جدی صورت انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرهنگ عباس قاسمی فرمانده انتظامی هرمزگان میناب امروز در جممع خبرنگاران با اشاره به طرح ویژه برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک در میناب، اظهار کرد: پلیس با متخلفان در این زمینه به صورت جدی برخورد می‌کند.

وی افزود: برابر مصوبه شورای تأمین شهرستان میناب، رانندگان متخلف و هنجارشکن، برای فرار از ثبت جریمه‌ها اقدام به دستکاری در ارقام و اعداد پلاک و مخدوش کردن آن و استفاده از پلاک سایر وسایل نقلیه و یا به صورت فاقد پلاک به صورت غیرمجاز تردد می‌کنند که برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی متخلفان از این قانون به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند.

فرمانده انتظامی میناب تصریح کرد: مخدوش کردن و دستکاری پلاک جرم است و پس از اعمال قانون توسط گروه‌های گشتی، وسیله نقلیه متخلف توقیف و راننده خاطی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی می‌شود.

به گزارش فارس، برابر ماده ۲ آئین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه‌ای باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه‌ای که پلاک نداشته باشد ممنوع است و در صورت تردد این گونه خودورها ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل می‌شوند تا تکلیف پلاک مشخص شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 961620

مهمترین اخبار ایران و جهان: