نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 17:01

کشف ۱۳۰ کیلوگرم مواد مخدر در ۹ ماهه سال جاری در بیله سوار

بیله سوار - فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله سوار اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر با تلاش و هم افزایی تمام دستگاه‌ها میسر است و راهکارهای ارائه شده در این شورا باید توسط تمامی دستگاه‌های دخیل عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اجرایی و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در بیله سوار کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا با همراهی نیروهای انتظامی ۹۰ دستگیر و ۸۵ فقره پرونده قضائی نیز تشکیل شده است.

فرماندار بیله سوار از توقیف ۱۰ دستگاه خودروی حمل مواد مخدر خبر داد و بیان کرد: افزایش نیروهای انتظامی و همچنین مربیان سگ موادیاب در گمرک بیله سوار ضروری است.

اصغری با بیان اینکه نیازمند حداقل دو قلاده سگ موادیاب و چهار نفر نیرو در این زمینه هستیم، گفت: نظارت مؤثر در راستای کشفیات مواد مخدر تنها با تقویت نرم افزاری و سخت افزاری در این حوزه میسر است.

وی با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌های زمانی، مکانی، آموزشی و فرهنگی در راستای پیگیری و مبارزه همه جانبه با مواد مخدر استفاده شود، گفت: ایجاد کمپ ترک اعتیاد در بیله سوار امری ضروری است که باید تمام دستگاه‌های اجرایی دخیل در این راستا همکاری لازم را با فرمانداری و شورای هماهنگی موادمخدر در بیله سوار داشته باشند.

فرماندار بیله سوار با بیان اینکه شهرداری و بهزیستی در نصب تابلوهایی با موضوع پیشگیری از موادمخدر و اجتماع محور کردن مقابله با موادمخدر باید همت کنند، تصریح کرد: استفاده از پیام رسان شاد در زمینه آشنایی معلمان و دانش آموزان با جنبه‌های تخریبی اعتیاد و موادمخدر راهکاری دیگر برای کاهش آسیب‌های موادمخدر در منطقه است.

اصغری استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و تبلیغات اسلامی را در پیشگیری از اعتیاد یادآور شد و بیان کرد: ضروری است تا با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای کاهش و پیشگیری از اعتیاد در بیله سوار برگزار شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 963420

مهمترین اخبار ایران و جهان: