نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 00:04

افزایش روابط تجاری راهبردی برای توسعه اقتصادی خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: افزایش روابط تجاری استان راهبردی برای توسعه اقتصادی استان است.

مرتضی ذاکریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی دو موضوع مهار تورم و رشد تولید محور و اساس کار قرار داده شده است که رسیدن به آن نیازمند برنامه‌هایی عملیاتی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات خوبی در سال جاری انجام گرفت برپایی پنجمین نمایشگاه فرصت‌های صادراتی با عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۳ بود، بیان کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای تعامل با دیگر کشورها بود و خراسان جنوبی با توجه به پتانسیل بالایی که در در حوزه سرمایه گذاری دارد نیز در این نمایشگاه حضور فعال و پررنگی را داشت.

وی با بیان اینکه محورهای توسعه استان بر ۶ محور کشاورزی، معدن، صنعت، اقتصاد مرز، فناوری و دانش بنیان و گردشگری تعریف شده است، بیان کرد: دو زنجیره ارزش حوزه معدن و کشاورزی نیز برای استان تعریف شده است که نیازمند این است به صورت علمی این زنجیره‌ها را برای اینکه منتج به خلق ارزش شوند به صورت دقیق‌تری بازتعریف کنیم.

وی با اشاره به هدف گذاری دولت برای افزایش روابط تجاری با همه کشورها به ویژه کشورهای همسو در عرصه بین الملل بیان کرد: یکی از ثمرات شرکت در نمایشگاه اکسپو انعقاد تفاهم نامه صادراتی با کشور چین برای صادرات یکی از محصولات مزیت دار استان یعنی زعفران بسته شده است که امیدواریم موجب تقویت بنیه اقتصادی و امیدواری زعفران کاران شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: بهتر بود در بستر این نمایشگاه‌ها فعالان تجاری و اقتصادی و افراد درگیر در فرایند تولید محصول و ارائه خدمات به طور مستقیم به منظور تعاملات با طرف مقابل در این نمایشگاه حضور می‌داشتند.

ذاکریان یادآور شد: از طرف دیگر ما باید پروتکل‌های حضور خود در نمایشگاه‌هایی با این سطح را تعریف کرده و حضور با برنامه ریزی و مؤثری داشته باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با توجه به فرصت‌های خوبی که در عرصه بین الملل برای ایران اتفاق می‌افتد و با توجه به فرصت‌ها و پتانسیل‌هایی که در خراسان جنوبی وجود دارد می‌توانیم ظرفیت‌های ناشناخته را در قالب حضور در این نمایشگاه‌ها برای دنیا معرفی کنیم افزود: اگر مزیت‌های اقتصادی خراسان جنوبی به خوبی معرفی شود، بی شک در مسیر رشد اقتصادی و افزایش سطح رفاه مردم و اشتغال استان قدم برخواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1205364

مهمترین اخبار ایران و جهان: