نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 15:22

سیل در گرمی ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورد

گرمی- فرماندار شهرستان گرمی گفت:‌ سیل اخیر در شهرستان گرمی بیش از یک‌هزار میلیارد تومان خسارت به بار آورد.

حسین مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر و شرایط جوی نامناسب در ۲ هفته گذشته به تأسیسات زیربنایی، شهری، روستایی و همچنین مزارع کشاورزی و باغات این شهرستان بیش از یک‌هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی تصریح کرد: جمع‌بندی خسارت و گزارش به ستاد بحران استان در حال نهایی شدن است ولی در مجموع ۴۵ هزار هکتار اراضی و ۳۰۰ هکتار باغات این شهرستان با خسارت ۸۰ تا صد درصدی روبه‌رو شدند.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: در بازدیدی که معاون وزیر جهاد کشاورزی از اراضی دیم منطقه داشت، اعلام شد که ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گرمی دچار خشکسالی شده و تا ۹۰ درصد خسارت عمده به این اراضی وارد شده است.

مولایی از دستگاه‌ها و نهادهای متولی خواست تا در سریع‌ترین زمان به داد کشاورزان، باغداران و دامداران منطقه برسند چرا که شرایط سختی را فعالان این عرصه سپری می‌کنند.

وی افزود: در کنار شرایط سخت خشکسالی، جاری شدن سیل و تگرگ به بخش‌های مهمی از اراضی و باغات کشاورزی منطقه خسارت وارد کرده و با توجه به اینکه عمده منابع درآمدی اهالی منطقه از محل کشاورزی و دامپروری است، ضرورت دارد تا از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی و تدابیر دولت مردمی جبران خسارات و پرداخت غرامت را به کشاورزان و دامداران منطقه شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان گرمی بازدیدهای مکرر نماینده مردم گرمی و انگوت را از مناطق سیل‌زده و خسارت‌دیده در گرمی یادآور شد و اضافه کرد: از طریق مجلس و کمیسیون‌های مربوط پیگیری‌ها انجام خواهد شد و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان جبران خسارت را شاهد باشیم تا کشاورزان خود را برای سال زراعی آینده با امیدواری بیشتر آماده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1197764

مهمترین اخبار ایران و جهان: