نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 16:06

توانمندی نخبگان در خدمت پیشرفت صنعت کشور بکار گرفته می‌شود

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه توانمندی نخبگان در خدمت پیشرفت صنعت کشور بکار گرفته می‌شود، بر نقش موثر مدیران ارشد استانی‎ در موفقیت هسته‎ های مسئله‌محور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، جمعی از نخبگان، سرآمدان و استادان راهبر طرح توسعه هسته‌های مسئله‌محور بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی با ناصر باقری‌مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست باقری‌مقدم مـوفقیت طرح توسعه هسته‌های مسئله‌محور بنیاد ملی نخبگان را راهی برای حمایت از مستعدان جوان و جلوگیری از مهاجرت آنها عنوان کرد.

باقری‌مقدم در جمع استادان و نخبگان راهبر هسته‌های مسئله محور در تبریز، با اشاره به این‌که هدف غایی و رسالت این طرح، تعالی و پرورش نیروی انسانی خلاق و دغدغه‌مند و توانمند است، افزود: در کشور ما سالهاست که علم از صنعت جلوتر است و دانشمندان و جوانان ما توانایی‌های زیادی دارند که باید در خدمت پیشرفت صنعت خودمان باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس در برنامه‌ها و طرح های اخیر بنیاد، بر ارتباط دانشجویان و اساتید با صنعت، تمرکز جدی صورت گرفته که دانشجویان مستعد و اساتید برتر بتوانند مشکلات کشور را حل کنند و در این راستا دو هدف توانمندسازی و آشنایی دانشجویان با مشکلات کشور در دستور کار است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان افزود: همچنین با کمک هسته‌های تقاضامحور، مسائل و مشکلات کشور حل خواهد شد و در این راستا باید در جهت حل مشکلات طرح گام برداریم تا هسته‌های موفق به شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا تبدیل شوند و از حمایت‌های ویژه بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری برخوردار باشند.

باقری‌مقدم با اشاره به حمایت های استاندار و مدیران ارشد استان اظهار داشت: در موفقیت طرح‎های بنیاد ملی نخبگان در سطح کشور، استاندار و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی می توانند نقش موثری داشته باشند و خوشبختانه این حمایت را در استان آذربایجان شرقی به صورت عینی مشاهده می‌کنیم.

وی در پایان گفت: در سایه حمایت‌های مدیریت استان بخصوص استاندار و تلاش شبانه‌روزی و موثر بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی این استان توانسته در توسعه دانش‌بنیان کشور مقام ممتازی را به دست آورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211564

مهمترین اخبار ایران و جهان: