نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 16:17

دلباختگان امام رضا(ع) در شوقان با پای پیاده به میعادگاه آمدند

بجنورد- مردم روستاهای شهر شوقان از توابع جاجرم با پای پیاده به پیشواز کاروان رضوی آمدند و در محوطه حرم امامزاده اسماعیل (ع) روستای چپه، زائر امام مهربانی ها شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان زیر سایه خورشید، صبح دوشنبه، وارد جلگه زیبای شوقان از توابع شهرستان جاجرم شد و در منطقه روستایی چپه و در جوار حرم امام زاده اسماعیل علیه السلام، از نوادگان امام رضا (ع)، مورد استقبال مردم قرار گرفت.

مردم با پای پیاده از شهر شوقان و با اراده دل از روستاهای گرمک، محمدآباد، طبر، براز، جغدی، بام و پیش دره به قصد زیارت و صفای دل به دستبوسی سلطان طوس آمده بودند.

مراسم با پرچم گردانی و نوای مداحی و تمسک به امام مهربانی با طنین دسته جمعی صلوات خاصه امام رضا آغاز شد. دختران دانش آموز روستای «طبر» که با هماهنگی و همت کانون پیامبر اعظم این روستا آماده اجرای سرود شده بودند، دو سرود «حجاب» و «اینجا ایرانه، دخترا ستاره می‌سازند» را برای عموم خواندند.

پایان بندی این مراسم که به همت کانون رأفت شوقان برنامه ریزی و برگزار شد، اهدا تبرکی حرم مطهر رضوی به عموم مردم حاضر بود.

پس از این برنامه کاروان خدام رضوی، به شهر سنخواست می‌روند و در مراسم جشن عمومی زیر سایه خورشید حضور می‌یابند، عصر امروز نیز شهرستان تازه تأسیس بام و صفی آباد میزبان حاملان پرچم متبرک رضوی خواهند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1247164

مهمترین اخبار ایران و جهان: