نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 16:17

صادرات صنایع دستی می‌تواند جایگزین مناسبی برای نفت باشد

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان البرز از ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه صنایع دستی برخوردار است که نیازمند راه اندازی کمیته‌های تخصصی و حمایت از بخش خصوصی در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، امروز «۲۰ خرداد ماه» در نشستی با حضور صاحبان صنایع دستی شهرستان برگزار شدط با توجه به توانمندی در حوزه صنایع دستی و گسترده گی صنایع دستی در منطقه، گفت: جایگاه و منزلت صنایع دستی در میان هنرها بسیار ویژه است و ما امروز شاهد ارزشمندی صنایع دستی و هویت بخشی آن در جامعه هستیم.

این نماینده مجلس بابیان اینکه باید نگاهمان را به حوزه صنایع دستی تغییر دهیم، افزود: تقویت بُعد اقتصادی و معیشتی زندگی، از دیگر ویژگی‌‌های هنرهای سنتی است که می‌‌تواند ما را از مشکلات عدیده اقتصادی برهاند.

حدادی اضافه کرد: صنایع دستی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تولید در کشور، جایگزین بسیار مناسبی به‌جای درآمدهای نفتی باشند و در حیطه مباحث فرهنگی نیز معرف فرهنگ و هویت ایرانی در سطح ملی و نیز جامعه جهانی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره باینکه ما دریای بیکران از هنر هستیم و هنرمندان فاخری در استان البرز هستند، اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی هنرمندان بسیار زیادی در سراسر کشور فعال هستند که صنایع دستی می‌تواند بزرگترین نقش در صادرات و جذب توریست داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به هنرمندان صنایع دستی تصریح کرد: مشکلات این حوزه و هنرمندان صنایع دستی از جمله حق الزحمه مربیان را از وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری پیگیری می کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1275620

مهمترین اخبار ایران و جهان: