نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 13:51

استان مرکزی 24 درصد بیش از سهمیه ابلاغی شغل ایجاد کرده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 13 هزار و 666 فرصت شغلی ایجاد شده استان در سامانه رصد ملی کشور به ثبت رسیده است، میزان تعهد امسال استان در بحث اشتغال را 10 هزار و 996 نفر اعلام کرد.

جمشید امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: میزان تسهیلات اشتغال تبصره 18 ابلاغی به استان یک هزار و 156 میلیارد تومانی بوده است که 17 بانک و 11 نهاد و دستگاه مسئولیت پرداخت این تسهیلات را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: تاکنون 50 میلیون تومان از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 13 هزار و 666 فرصت شغلی ایجاد شده استان در سامانه رصد ملی کشور به ثبت رسیده است، میزان تعهد استان در بحث اشتغال را 10 هزار و 996 نفر اعلام کرد و گفت: استان مرکزی در بحث اشتغالزایی 24 درصد از بیش از سهمیه اشتغال ایجاد کرده است.

امیدی بیان کرد: تسهیلات اشتغال به میزان 150 میلیون تومان با سود چهاردرصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت حقوق معوق کارگران استان بیان کرد: تا پایان آذرماه امسال میزان حقوق معوق کارگران استان 197 نفر بوده، این در حالی است که در سال گذشته این رقم 497 نفر بوده است.

وی تصریح کرد: میزان کارگاه‌های دارای حقوق معوق نیز در سال گذشته 11 واحد بوده که امسال با کاهش 17 درصدی به 8 کارگاه رسیده است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه سامانه هوشمند جستجوی شغل در اختیار کارفرمایان و متقاضیان شغل است و اینها می‌توانند شغل مورد نظر خود را با ثبت درخواست در سامانه پیدا کنند، ادامه داد: در حال حاضر چالشی در استان در بحث شغل نداریم، فضاهای کارگاهی و کارگری استان به گونه‌ای است که اگر افراد بخواهند در این واحدها مشغول به کار شوند، به راحتی این بستر برای آنها فراهم است، مشکلی که وجود دارد فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که به دنبال کار اداری هستند، یکی دیگر از چالش‌ها هم وجود واحدهای بزرگ و قطب صنایع مادر است که اکثر افراد متقاضی کار در این واحدها هستند. 

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629520

مهمترین اخبار ایران و جهان: