نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 15:48

امام جمعه بوشهر: آمریکا و انگلیس منتظر درس تاریخی یمن باشند

امام جمعه بوشهر گفت: آمریکا و انگلیس بدانند این حمله آنها به یمن بی‌پاسخ نخواهد ماند و خود یمن درسی تاریخی و ماندگار به آنان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه با محکوم کردن حمله شب گذشته به یمن، اظهار داشت: آمریکا و انگلیس همراه با چند کشور اقماری حمله دریایی و هوایی به یمن کردند که این کاری بسیار خطرناک و همراه با التهاب جدید جنگی در منطقه بود.

وی افزود: آمریکا در این حرکت یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌های تاریخی را انجام داد که کشورهایی مانند انگلیس، کانادا، استرالیا و بحرین نیز در این جنایت سهیم شدند.

صفایی بوشهری یادآور شد: امروز روزی است که تفنگداران منطقه دوم دریایی سپاه نیروهای آمریکایی در خلیج فارس گرفتار شدند و آمریکا و انگلیس بدانند این حمله آنها بی‌پاسخ نخواهد ماند و خود یمن درسی تاریخی و ماندگار به آنان خواهد داد.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از ریاست سازمان ثبت اسناد کشور و مجموعه قضایی استان که با صدور سند زمین برخی از شهرهای استان مانند عسلویه و آبپخش کاری بزرگ برای استان انجام دادند، عنوان کرد: امید است این رویه برای سایر مناطق استان و به‌ویژه شهرهای بوشهر و خارگ نیز محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی در کشور و استان بوشهر جوانانی پاک، انقلابی، مومن، دلسوز و یک نعمت از ناحیه خداوند به جامعه است که باید تجلیل شوند زیرا در فضای ملی و استان خدماتی بسیار شایسته و ارزنده دارند.

صفایی بوشهری همچنین با بزرگداشت شهادت امام هادی (ع) عنوان کرد: نظام وکالت و نمایندگی از جانب این بزرگوار ایجاد شده و با نقش آفرینی خود نگذاشت تحریف و انحراف دامنه اسلام را بگیرد.

امام جمعه بوشهر با تاکید براینکه حضور در انتخابات ادامه خط سرخ شهدا و این انسان‌های آسمانی است که باید به آن توجه راهبردی شود، یادآور شد: دشمن همواره در صدد بوده تا در مقاطع سرنوشت ساز مردم را از صحنه مدیریت و تصمیم در سرنوشت خود حذف کند ولی این مردم عزیز با هوشیاری و تابعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری همیشه در صحنه بوده و هستند و در انتخابات آینده یک حضوری حماسی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند مردم کار بزرگ انقلاب عظیم شان که ادامه جهاد تبیین و جریان کربلا است را پرشور و حماسی دنبال کرده و انقلاب را تنها نخواهند گذاشتند که این همراهی بدون تردید منجر به امید و امیدواری برای انقلاب و انقلابیون و همچنین یاس و ناامیدی برای دشمنان خواهد بود.

صفایی بوشهری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم بیان کرد: سیاست راهبردی امام راحل(ره) آوردن مردم به صحنه بود ولی دشمن رویه برعکس دارد.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی مردم از مولفه‌های اصلی قدرت بوده و در صحنه‌های سرنوشت ساز مانند هشت سال دفاع مقدس و انتخابات تمام توطئه‌های دشمن را نقش برآب کردند.

صفایی بوشهری بیان داشت: دشمن اکنون در تلاش برای مشارکت نکردن مردم در صحنه انتخابات است و باید نخبگان و کسانی که دارای ظرفیت هدایت جامعه هستند در این عرصه جهت دهی دقیق به مردم داشته باشند.

وی اظهار کرد: جهان استکبار به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در مردم به نظام هستند چراکه بزرگ‌ترین خطر برای جامعه ناامیدی و تسلیم شدن است.

صفایی بوشهری افزود: مردمی که در تمام صحنه‌های همراه نظام خود بود حتی یک لحظه نظام و انقلاب را تنها نخواهند گذاشت و حضور آنها در هندسه تصمیم‌سازی و مدیریت بسیار مهم و راهبردی است.

وی گفت: یکی از نشانه‌های پیروزی یک نظام، حضور مردم در خط مقاومت است که نمونه بارز آن بحران مدیریت اجتماعی و رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635164

مهمترین اخبار ایران و جهان: