نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 09:17

3 میلیون اصله نهال در سمنان تولید شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تولید بیش از سه میلیون اصله نهال در این استان در سال نخست اجرای طرح مردمی «کاشت یک میلیارد درخت در کشور» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جلسه هماهنگی اجرای تفاهم‌نامه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت صبح امروز با حضور فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیران 2 مجموعه برگزار شد.

جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هم در این نشست گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای محقق شدن طرح کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال و کاشت سه نهال در سال توسط هر ایرانی و تأکیدات رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بر اجرای شدن منویات مقام معظم رهبری در زمینه کاشت یک میلیارد درخت در زمان مقرر، این امر با استفاده از ظرفیت بالای بسیج امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: در استان سمنان با توجه به تعهدات چهار ساله تولید 10 میلیون درخت، در سال اول طرح بیش از سه میلیون نهال تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بر لزوم کاشت درخت در استان سمنان تأکید کرد و گفت: درختکاری باید با مشارکت بسیج به درخت‌داری و نگهداری درختان از سوی مردم تبدیل شود.

بسیج اینجا هم پای کار است

سردار منصور شوقانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در این جلسه بیان کرد: در کنار هم قرار گرفتن منابع طبیعی و بسیج سازندگی برای استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی می‌تواند مشکلات حوزه منابع طبیعی را رفع کند.

شوقانی افزود: بسیج سازندگی می‌تواند با در اختیار قرار دادن عرصه از طرف منابع طبیعی در امر تولید نهال هم نقش اساسی ایفا کند.

مهدی کاشفی، مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان سمنان نیز گفت: در حوزه نیروی انسانی هیچ محدودیت در سازمان بسیج سازندگی وجود ندارد. در بخش صیانت و حفاظت از جنگل هم بسیج در کنار منابع طبیعی حضور دارد.

وی افزود: کاشت و نگهداری درخت مهم و برای ما ارزشمند است و با حضور گروه‌های جهادی در این طرح اجرایی خواهد شد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635620

مهمترین اخبار ایران و جهان: