نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 20:05

مهمترین گام پدافند غیرعامل «تهدیدشناسی» است

معاون امور آموزش و پژوهشی سازمان پدافند غیرعامل کشور مهمترین گام پدافند غیرعامل را در تهدیدشناسی توصیف کرد و گفت: تهدیدات دشمن نسبت به جمهوری اسلامی ایران به شکل سایبری و مردم محور در آمده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، همایش پدافند شیمیایی امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، مدرسانی از شرکت مشاور پدافند غیرعامل کشور و مدیران ادارات و صنایع استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

این همایش با هدف فرهنگ‌سازی، ارتقای آمادگی و آموزش، معرفی پژوهش‌ها و فناوری‌های نوین هوشمند درصد و پایش تهدیدها برگزار شد.

کاهش آسیب‌پذیری‌ها، ارتقای مصونیت، تداوم کارکرد، مدیریت بحران‌های صنعتی تروریسم شیمیایی، افزایش تاب‌آوری و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و حساس، برقراری امنیت در زنجیره تامین مواد شیمیایی (تولید، نگهداری، توزیع، حمل‌ونقل) از دیگر هدف‌های این همایش بود.

کلهر معاون امور آموزش و پژوهشی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره بر لزوم زندگی به سبک پدافند غیرعامل، اظهار کرد: گام اول از منظر پدافند غیرعامل دارایی‌شناسی یا شناخت ارزش دارایی‌ها در حوزه مورد نظر است و گام دوم تهدیدهای متوجه این دارایی‌ها را باید شناسایی کرد و در گام سوم شناخت آسیب‌پذیری‌هایی است که در آن دارایی‌ها وجود دارد.

وی مهمترین گام پدافند غیرعامل را در تهدیدشناسی توصیف کرد و افزود: از چند دهه گذشته اعمال رویکردهای دشمن نسبت به جمهوری اسلامی ایران از تهدیدهای سخت به سمت نیمه سخت و در دهه  اخیر بیشتر بر رویکرد نرم مبتنی بر شناختی معطوف شده است.

معاون امور آموزش و پژوهشی سازمان پدافند غیرعامل کشور روند تهدیدات دشمن را مردم محور و سایبر محور عنوان کرد و تصریح کرد: دشمن به دنبال مهندسی ذهنی مردم و مدیریت افکار عمومی و در واقع ساماندهی این افکار علیه منافع ملی کشور است.

کلهر تصریح کرد: در متن قانون تشکیل سازمان بر ارتقا آموزش تأکید شده که باید سطح را به لحاظ کمی و کیفی ارتقا داد که به طور مشخص سازمان پدافند غیرعامل این موضوع را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است.

پایان پیام/پ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550620

مهمترین اخبار ایران و جهان: