نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 14:12

فضای امروز کشور رو به امید و پیشرفت است

مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: فضای امروز کشور رو به امید و پیشرفت است و انقلاب اسلامی و همواره در مسیر تعالی قرار داشته و نسل جوان و نوجوان کشور در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی در حال تلاش بوده و هستند.

مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: دانش آموزان  با مد‌دگرفتن از شهدای والامقام می‌توانند باعث عزت و سربلندی دین اسلام و اعتلای روز افزون ایران اسلامی شوند و در این خصوص الگوگیری از راه شهدای دانش‌آموز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه؛ اصغر قراخانلو  ظهر امروز در همایش زنگ دوستی با شهدا در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی ساوه  افزود: شهدا بهترین دوست برای دانش آموزان هستند، راه نورانی و با سعادت این شهدا از ابتدای انقلاب و تا امروز همچنان ادامه دارد و هیچ گاه دچار وقفه  نشده است.

وی با اشاره به این که ایران اسلامی ۳۶ هزار دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: صیانت از ارزش‌های ملی و دینی از اهداف عالیه این شهدای گرانقدر است.

مدیر آموزش  و پرورش ساوه با اشاره به این که حدود ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی ساوه  تحصیل می کنند، افزود:همایش زنگ دوستی با شهدا به همت مدارس غیر دولتی و با حضور دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی این شهرستان انجام شد.

قراخانلو گفت: در سال تحصیلی جاری دو برنامه تحت عنوان طرح دوستی با شهدا و دوست شهیدت کیه، و چهار یادواره شهدا در مدارس این شهرستان برگزار شده است.

مدیر آموزش و پرورش ساوه تصریح کرد: دانش‌آموزان بسیاری در دوران دفاع مقدس پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را وظیفه خود دانستند و با حضور در سنگر جهاد برای مقابله با دشمنان شهید آماده شدند.

قراخانلو گفت: وظیفه نسل امروز، صیانت از آرمان‌های شهدا است و دانش آموزان امروز باید ادامه دهنده راه شهدای گرانسنگ دفاع مقدس باشند و با پیشتازی در عرصه‌های علم و دانش به دنیا ثابت کنند که فرهنگ و تفکر بسیجی و ولایتمداری همیشه زنده و جاوید است.

وی یادآور شد: دشمنان قسم خورده نظام برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ملت ایران از هیچ تلاشی فروگذار  نمی‌کنند و خوشبختانه فضای امروز کشور رو به امید و پیشرفت است و انقلاب اسلامی و همواره در مسیر تعالی قرار داشته و نسل جوان و نوجوان کشور در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی در حال تلاش بوده و هستند.

 فداکاری ایثارگران در جنگ تحمیلی

حجت الاسلام انصاری نژاد، از موسسه روایت سیره شهدا از قم ضمن روایت هشت سال دفاع مقدس گفت: مهم‌ترین پیام دفاع مقدس شجاعت و شهامت فرزندان دلیر کشورمان در برابر تجاوز بیگانگان و انتخاب عزت جهاد و دفاع در برابر ذلت در خانه ماندن و عقب‌نشینی است.

وی افزود: ولایت‌پذیری و اطاعت‌پذیری مردم از رهبر و مرجعیت دینی در جهاد با دشمن متجاوز یکی دیگر از پیام‌های اصلی دفاع مقدس بود که در نهایت باعث سربلندی در جنگ تحمیلی شد.

وی به نقش فداکاری ایثارگران در جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار کرد: بکارگیری ابزارهای مختلفی مانند انیمیشن، فیلم کوتاه، سریال‌های تلویزیونی، رسانه‌های دیداری و شنیداری و مهم‌تر از همه فضای مجازی، می‌توان وقایع دفاع مقدس را به نسل‌های جوان منتقل کرد.

آشنایی دانش آموزان با سیره شهدا 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ساوه نیز در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی دانش آموزان با سیره شهدا و انتقال پیام و آرمان های شهدا به نسل امروز است.

ابراهیم  معصومی افزود: نیاز امروز جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا است.

مادر شهیدان محمد و حسین غلامی نیز گفت: توجه به تحصیل و ولایت مداری از رموز سعادت و عاقبت بخیری دانش آموزان ایران است که نباید از این مهم غفلت ورزند.

برگزاری نمادین تشییع پیکر شهید، اجرای سرود و روایتگری از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم با حضور برخی مسوولان محلی و استانی بود.

 نیکنژاد مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت، اسماعیل پور رییس اداره نظارت و توسعه مدارس غیر دولتی وزارت، نادری، معاون مدیرکل رییس نهضت و نماینده توسعه مشارکت های مردمی استان مرکزی نیز حضور داشتند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603720

مهمترین اخبار ایران و جهان: