نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 02:40

آکسیوس: آمریکا از اسرائیل به خاطر حمله به لبنان توضیح خواسته است

پایگاه خبری آکسیوس از قول یک مقام آمریکایی گزارش داد که واشنگتن از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به خاطر تشدید تنشها در مرز لبنان توضیح خواسته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی از تماس تلفنی «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر داده است.

به گفته این مقام آمریکایی، رئیس پنتاگون در رایزنی با گالانت درباره تحولات مربوط به مرز لبنان با اراضی اشغالی ابراز نگرانی کرده است و از وزیر جنگ اسرائیل در زمینه تشدید تنشها در مرزهای شمالی و حملات هوایی اسرائیل به لبنان توضیح خواسته است.

این گزارش افزود:  در این تماس تلفنی آستین از اسرائیل خواسته از اقداماتی که ممکن است منجر به جنگ همه جانبه بین اسرائیل و حزب الله شود اجتناب کند.

وزیر جنگ اسرائیل نیز به آستین اطلاع داده که سیاست اسرائیل مستلزم گشودن جبهه دوم در لبنان نیست.

آکسیوس به نقل از همین منبع آمریکایی اضافه می‌کند که برخی مقامات دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نگران تلاش اسرائیل برای تحریک حزب الله لبنان هستند.

این پایگاه آمریکایی همچنین مدعی شده که یک مشاور ارشد بایدن هفته گذشته به بیروت سفر کرده است و از طریق مقامات لبنان هشدار شدیدی به حزب الله داده است.

این اظهارت یک روز پس از سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الل لبنان مطرح شده است.

نصرالله در سخنرانی روز شنبه خود تاکید کرد جبهه مرزی با اشغالگران را زنده نگه میدارد و طی روزهای آینده بر شدت آن افزوده خواهد شد.

وی درباره نقش مقاومت لبنان در حمایت از غزه هم گفت: در جبهه لبنان، عملیات از هشتم اکتبر تا به امروز ادامه دارد. با وجود تمامی اقدامات پیشگیرانه، عملیات ما ادامه خواهد داشت. در هفته گذشته، تعداد عملیات ما افزایش داشته و نوع عملیات هم از نظر سلاح ارتقا یافته است. ما برای نخستین بار در تاریخ مقاومت، از پهپادهای تهاجمی استفاده کردیم.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569920

مهمترین اخبار ایران و جهان: