نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 12:56

دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی آغاز به کار کرد

مهدی شفیعی دبیر دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی در افتتاحیه این رویداد بیان کرد: این رویداد متعلق به همه هنرجویان و سینمادوستان است و گفت‌وگوهای دوسویه میان متولیان آموزشگاه‌ها و مدیران سینمایی اتفاقات خوبی را رقم‌خواهد زد.

 به گزارش خبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی امروز ۳۰ آبان در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد‌.

قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، مهدی شفیعی دبیر دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی، محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر توسعه فناوری و سمعی بصری سازمان سینمایی، داریوش ارجمند، فریبا متخصص و فرهاد قائمیان داوران بخش بازیگری، کیانوش گرامی، مهری شیرازی و… از حاضران در این مراسم بودند.

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط محمدجواد قاسمی آغاز شد.‌

در ادامه سیدوحید فخر موسوی مجری مراسم از مهدی شفیعی دبیر جشنواره دعوت به سخنرانی کرد. شفیعی ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: این رویداد سینمایی متعلق به شما حاضران است و بسیار خرسندم که جشنواره آموزشگاه‌های آزاد سینمایی وارد مرحله اجرایی خود شده است. همه شما مطلع هستید که در این دوره ما چهار بخش به عناوین بازیگری، فیلم‌کوتاه، فیلمنامه و بخش عکس داریم.

وی ادامه داد: امروز افتتاحیه نمایشگاه عکس برگزار شد که از ۲۳۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ۳۰ اثر پذیرفته شد.

شفیعی افزود: در بخش بازیگری قرار شد هنرجویان مونولوگ‌هایی را برایمان بفرستند که نزدیک به ۷۰۰ هنرجو آثار خود ارسال کردند. امروز ۳۰ نفر از هنرجویان اجرا خواهند کرد و قرار است هر اجرا در حدود ۷ دقیقه انجام شود. نهایتا فردا هم همین تعداد اثر را خواهیم داشت و برای روز پنجشنبه این تعداد ۱۵ نفر خواهد بود.  

دبیر دومین جشنواره آموزشگاه‌های آزاد سینمایی گفت: فیلم‌‌های کوتاه جشنواره در سالن سینماتوگراف اکران خواهد شد و ظرف دو روز آینده تعداد ۳۹ فیلم‌کوتاه که ساخته خود دوستان است اکران خواهد شد و اختتامیه جشنواره نیز روز جمعه سوم آذر در محل ایوان شمس برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: از آقای خزاعی رییس محترم سازمان سینمایی نیز متشکرم‌ که برگزاری این رویداد را در دستور کار قرار دادند و همچنین از جناب قادر آشنا که همیشه حضورشان باعث دلگرمی ما است؛ این رویداد سینمایی متعلق به همه شما است. همچنین نخستین بار گردهمایی همه مدیران آموزشگاه‌های آزاد سینمایی را روز پنجشنبه برگزار خواهیم کرد. امیدوارم این گرد‌همایی و گفت‌وگوهای دو سویه میان مدیران سازمان سینمایی و مدیران آموزشگاه‌ها بتواند حرکت در مسیر اهداف‌مان را تسریع کند و شاهد اتفاقات خوبی در آموزشگاه‌‌های آزاد سینمایی باشیم.

در ادامه این مراسم بخش بازیگری دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی با اجراهای هنرجویان شروع شد.

دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی به دبیری مهدی شفیعی تا ۳ آذر در موزه سینما ادامه دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579864

مهمترین اخبار ایران و جهان: