نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 10:32

آمارهای کرونایی در خوزستان نگران کننده هستند

سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: در حال حاضر شاهد افزایش دو برابری تعداد شهرهای وضعیت زرد، تعداد بیماران کرونایی، بستری‌ها و آمار فوتی‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دکتر پژمان بختیاری نیا رییس مرکز بهداشت استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران وضعیت کرونایی استان را هشدار دهنده دانست و اظهار کرد: درحال حاضر شاهد افزایش دو برابری تعداد شهر‌های با وضعیت زرد، تعداد بیماران کرونایی سرپایی و بستری و فوتی‌های ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در استان و سراسر کشور در هفته قبل نسبت به هفته قبل از آن هستیم.

وی با بیان اینکه هفته قبل شاهد بروز بیشترین میزان کرونا در خوزستان نسبت ۶ ماه دوم امسال بودیم، افزود: دلیل این افزایش استقبال نکردن مردم از دز یادآور واکسن کرونا و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان نسبت به بدتر شدن شرایط باتوجه به پیش رو بودن نوروز و ماه مبارک رمضان و شیوع بیماری آنفلوانزا دوشادوش کرونا هشدار داد و گفت: برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌ها سبب بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی و در نتیجه افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ خواهد شد.

وی استفاده از ماسک در فضا‌های بسته و فضا‌های باز و پرازدحام به ویژه در افراد بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و عفونی را از مهم‌ترین راهکار‌ها برای جلوگیری از افزایش ابتلا به کرونا و مرگ و مر ناشی از آن دانست و ادامه داد: تزریق واکسن نیز نقش مهمی دارد، بنابراین افرادی که ۶ ماه از تزریق آخرین نوبت واکسیناسیون آن‌ها گذشته است، باید دز یادآور دریافت کنند.

بختیاری نیا تصریح کرد: افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله دارای ضعف ایمنی بدن و بیماری‌های زمینه‌ای که قبلا ۲ نوبت واکسن خود را تزریق کرده اند و ۶ ماه از آخرین نوبت واکسن آن‌ها گذشته است، می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت شهری و روستایی، دز سوم را دریافت کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1087964

مهمترین اخبار ایران و جهان: