نیوز سیتی!
01 فروردین 1402 - 11:54

کشور ما تشنه راهکار است/ لزوم مشارکت نخبگان در رفع مسائل

بوشهر- نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل و مشکلات متعدد و متنوع در کشور، گفت: کشور ما امروز تشنه راهکار است و نخبگان باید در این زمینه همکاری و مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح سه‌شنبه در مراسم تقدیر از برگزیدگان دبیرستان استعدادهای درخشان امام خمینی (ره) برازجان اظهار داشت: در کشور مسئله و مشکل زیاد داریم و گرفتاری‌های فراوانی وجود دارد که باید برای رفع آنها دنبال راهکار باشیم.

وی با اشاره به اینکه مردم ما فقیرتر شده‌اند اضافه کرد: خرید خانه و ماشین برای خیلی از افراد به یک آرزو تبدیل شده است و افرادی که زندگی معمولی دارند نمی‌توانند برنامه‌ریزی برای خرید خانه و ماشین کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیکاری را یکی دیگر از مشکلات دانست و اضافه کرد: در شهرستان دشتستان حدود ۳۰ هزار بیکار داریم.

ضعف زیرساخت‌ها در سطح کشور

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های بازنشستگی یکی از چالش‌های اساسی در کشور است، ادامه داد: این صندوق‌ها هزار همت از دولت طلب دارند.

رضایی با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها در سطح کشور تاکید کرد: استان بوشهر با این همه ظرفیت، به خط ریلی متصل نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمان را یک ضرورت دانست و گفت: باید نخبگان جامعه را برای تعلیم و تدریس در مدارس جذب کنیم.

لزوم تکیه بر توان داخل

وی با اشاره به اینکه کشور ما امروز تشنه راهکار است تاکید کرد: همه ما با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم و باید برای رفع این مشکلات راهکار داشته باشیم که نخبگان باید برای این راهکارها پای کار باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: با وجود هزینه‌های فراوانی که در زمینه‌های مختلف صورت می‌گیرد، هنوز هم مشکلات پابرجا است و باید راهکارهای اساسی برای رفع مشکلات داشته باشیم.

وی اظهار داشت: برای اینکه ایران را بسازیم هیچ راهی جز اینکه دست روی زانوی خود بگذاریم نداریم، کره و ژاپن بدون تکیه بر دیگران به پیشرفت رسیده‌اند و این گزاره که برای پیشرفت باید به دیگران تکیه کنیم غلط است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید برای آینده کشور برنامه و راهکار داشته باشیم و این موضوع از دست شما نخبگان برمی‌آید چراکه شما آینده سازان کشور هستید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1102664

مهمترین اخبار ایران و جهان: