نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 10:38

اسدی: استعدادیابی و جوانگرایی نیاز به دوچرخه دارد، با اسب نمی‌توانیم!

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: رشته ما دوچرخه‌سواری است و باید دوچرخه در اختیارمان قرار گرفته شود، با اسب که نمی‌توانیم تمرین کنیم.

رسول اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد دیدار با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: جلسه طولانی‌ای با سجادی داشتیم و مشکلاتی که وجود داشت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به اطلاع او رساندیم. مشکل اصلی ما در حال حاضر تجهیزات است که باید پیگیری شود و وزیر ورزش هم قول پیگیری داد. دیدار خوبی بود و او در مورد مشکل پیست‌ها هم سوالاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از ما پرسید و ما توضیحاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کردیم.

* سوء مدیریت‌های قمری را به اطلاع وزیر ورزش رساندم

وی در خصوص تجهیزات عنوان کرد: من به وزیر ورزش گفتم در دوره مدیریت گذشته که قمری ریاست فدراسیون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برعهده داشت، 300 دوچرخه از چین خریداری شد که به هیچ دردی نمی‌خورد. قمری مدعی بود که دوچرخه سوار و قهرمان بوده اما قدرت تشخیص نداشتند که این دوچرخه‌ها اصلاً به درد تمرین هم نمی‌خورد. از سوی دیگر این دوچرخه‌ها به استان‌هایی داده شده که اصلاً پیست نداشتند و این سوء مدیریت ها وجود داشته است.

* مشکلات آنقدر زیاد بود به بحث ساختمان نرسیدیم

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد اینکه آیا در مورد ساختمان فدراسیون هم صحبتی به میان آمد، گفت: مشکلات ما آنقدر زیاد است که اصلاً نرسیدیم که بخواهیم در مورد ساختمان صحبت کنیم. این ساختمان هم یکی از مشکلاتی است که از دوره مدیریت گذشته به جا مانده و تکمیل آن به بودجه زیادی نیاز دارد.

* استعدادیابی و جوانگرایی نیاز به دوچرخه دارد، با اسب نمی‌توانیم

اسدی با اشاره به اینکه جوان‌گرایی و استعدادیابی نیاز به امکانات دارد گفت: رشته ما دوچرخه‌سواری است و باید دوچرخه در اختیارمان قرار گرفته شود. با اسب که نمی‌توانیم تمرین کنیم. جوان‌گرایی تجهیزات می‌خواهد. با این هزینه‌های سرسام‌آور که وجود دارد، مشکلاتمان نسبت به گذشته چندین برابر شده است. به خاطر اینکه ما باید دوچرخه‌ها را از خارج وارد کنیم و به ارز نیاز داریم، به همین دلیل مشکلاتمان زیاد است.

* قمیت دوچرخه 11 هزار یورو است

وی در مورد اینکه ملی‌پوشان با چه تجهیزاتی در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند، اظهار داشت: باید دوچرخه تهیه کنیم. الان قیمت یک دوچرخه که به درد مسابقه بخورد حدود 11 هزار یورو است. به دنبال تهیه این دوچرخه‌ها هستیم و نامه‌نگاری‌هایی با کمیته ملی المپیک انجام داده‌ایم که کمک‌مان کنند.

* 2 رکابزن دیگر به نفرات اعزامی اضافه می‌شوند

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد اعلام نفرات حاضر در بازی‌های آسیایی گفت: محمد گنج‌خانلو و فرانک پرتوآذر فعلا نفرات قطعی ما هستند و ما به احتمال زیاد دو نفر هم اضافه می‌شوند. با کمیته رایزنی کردیم و یک خانم و یک آقا به نفرات اعزامی ما اضافه می‌شوند.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  

منبع: فارس
شناسه خبر: 1348820

مهمترین اخبار ایران و جهان: