نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 16:52

گذری به جنایت های استکبار در طول تاریخ/ترک فعل قوه قضائیه

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با گذری به جنایت های استکبار در طول تاریخ، گفت:ترک فعل قوه قضائیه این است که تاکنون پرونده ای علیه جنایت های استکبار تشکیل نداده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر پنج شنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی و شورای عالی قضائی خراسان جنوبی اظهارکرد: قوه قضائیه یک ترک فعل دارد که بیش از ۴۰ سال در آن تأخیر شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: ترک فعل قوه قضائیه این است، در حالی که بشر در آتش ظلم، کفر، نفاق و درویی استعمارگران با محوریت اروپا و آمریکا می‌سوزد پرونده‌ای تاریخی و معاصر علیه استعمارگران تشکیل نداده است.

عبادی با اشاره به اینکه استعمار از موقعی که وارد کشورهای اسلامی شدند، خون مسلمانان را مکید، ادامه داد: علاوه بر اسلام، استکبار علیه کشورهای ویتنام و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی جنایت‌های عدیده ای را انجام دادند.

وی با طرح این سوال که جنگ جهانی اول و دوم را چه کسانی راه انداختند، گفت: قبل از انقلاب استعمار اتفاقاتی چون کشتار مردم ایران به واسطه قحطی و فروش ارزاق عمومی و بعد از انقلاب مسائلی چون ترور شهید مطهری‌ها و بهشتی‌ها را به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این سوال که القاعده و داعش، منافقین و … را چه کسانی راه انداختند، بیان کرد: ما جنایت‌های استعمار را برای فرزندان خود بیان نکردیم در حالی که رسانه‌های آنان هر روز علیه ما دروغ پراکنی دارند.

عبادی یادآور شد: جنایت گورهای دسته جمعی برخی کودکان در بسیاری کشورهای اروپایی و ناپدید شدن چندین هزار پناهنده به این کشورها را چه کسانی پدید آوردند و آیا این جرم‌ها نیاز به تشکیل پرونده ندارد؟

وی با بیان اینکه جنایت بمب اتمی در هیروشیما را نیز آمریکایی‌ها به وجود آوردند، افزود: حتی اگر پناهندگان موفق به رسیدن به کشورهای اروپایی شوند جنایت‌هایی چون جدا کردن مادر از کودک به بهانه‌های مختلف را علیه آنان به وجود می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: بشر تا چه زمانی می‌خواهد زیر این همه جرم و جنایت و ظلم قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302320

مهمترین اخبار ایران و جهان: