نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 23:18

فرآوری سالانه ۱۶ میلیون تن گچ در استان سمنان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از فرآوری سالانه ۱۶ میلیون تن گچ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یادگار احمدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: ۴۵ واحد فرآوری گچ در استان سمنان فعالیت می‌کنند که سالانه ۱۶ میلیون تن گچ در این واحدها فرآوری و انواع محصولات گچی تولید می‌شود.

وی افزود: برای راه‌اندازی این ۴۵ واحد فرآوری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام گرفته است و حدود یک هزار و 490 نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به وضعیت معادن گچ این استان اظهار کرد: استان سمنان یکی از استان‌های معدنی کشور محسوب می‌شود که در آن ۹۱ معدن گچ با سرمایه‌گذاری ۸۳۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی حدود ۶۶۰ نفر فعالیت می‌کنند.

احمدی تصریح کرد: ذخیره قطعی این معادن بالغ بر ۱۹۲ میلیون تن است و سالانه بیش از ۷.۵ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان سمنان اضافه کرد: استان سمنان یکی از سه استان برتر کشور در تولید زغال‌سنگ است و رتبه نخست از نظر وجود تولید گچ و نمک و سلستین و زئولیت، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم و رتبه سوم در تولید زغال‌سنگ و کرومیت را دارد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283764

مهمترین اخبار ایران و جهان: