نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 19:50

توجه به زیست‌بوم فرهنگی شهرستان‌ها از برنامه‌های حوزه هنری است

بروجرد- معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور تاکید کرد: توجه به زیست‌بوم فرهنگی شهرستان‌ها از برنامه‌های مهم حوزه هنری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید لشگری در رویداد بزرگ فرهنگی هنری شهرستان بروجرد، اظهار داشت: توجه به زیست‌بوم فرهنگی شهرستان‌ها از برنامه‌های مهم و مورد توجه حوزه هنری است.

وی با اشاره به وجود دفاتر حوزه هنری در مراکز استانی، گفت: در دوره جدید، کار ما توجه به مسئله زیست‌بوم است که ظرفیت‌های هنر شناسایی شوند تا برای هنر قدم برداشته شود.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور، اظهار کرد: بروجرد بیش از یک استان ظرفیت کار فرهنگی وجود دارد و تأسیس حوزه هنری بروجرد یک اتفاق تاریخی است.

لشگری، عنوان کرد: امروز افتتاح دفتر حوزه هنری یک رخداد بسیار مهم است و این خطه به لحاظ اینکه در تاریخ و هویت خدمت داشته برای ما مهم است.

وی اضافه کرد: همیشه حوزه هنری یک نهاد فکری و مرجعیت برای مردم بوده و در واقع حوزه هنری یک نهاد انقلابی اندیشه محور بوده و تولید هنر در این مجموعه بسیار مهم است.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور با بیان اینکه حوزه هنر، حوزه فکر و اندیشه است، هنرمندان متعهد مهمترین ارکان حوزه هنری هستند، افزود: بنای کار فرهنگی توجه به زیست‌بوم منطقه است.

لشگری، بیان کرد: مفاخر و بزرگان و شهدای بروجرد ارزشمند هستند و حوزه هنری، هنر انقلاب را در این خطه پویا می‌کند.

وی ادامه داد: اگر هنر را فضای معرفت در نظر بگیریم، توقعی که از هنر است اینکه لحظات مهم و تاریخی به تصویر کشیده شود و بر همین اساس به دنبال تولیدات فاخر هستیم و در این پایگاه، کارهای منطبق با زیست‌بوم تهیه شود.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور، اظهار کرد: انقلابی بودن هنر، یعنی توجه هنرمند به اتفاقات مهم در انقلاب بوده و رشادت، فداکاری و ارزش والای انسانی در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده شده و این هنر هنرمندان انقلاب است.

لشگری، تصریح کرد: هویت‌سازی شهرستان بروجرد با ساخت آثار هنری فاخر در حوزه هنری محقق می‌شود.

وی عنوان کرد: شخصیت‌های بزرگ تاریخی شهرستان بروجرد مانند علما، بزرگان و شهدا می‌توانند سوژه هنرمندان برای خلق آثار فاخر هنری باشد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور بر برگزاری پاتوق‌های هنری با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف، فعال سازی انجمن نویسندگان نشست‌های هم اندیشی در راستای تولید آثار تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296420

مهمترین اخبار ایران و جهان: