نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 17:14

رفع مسائل اقتصادی عمده مشکلات کشور را حل خواهد کرد

امام‌جمعه بادرود گفت: باید بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی و بحران‌ساز سال گذشته مرتفع و از میان برداشته شود و اگر این دو مورد یعنی مهار تورم و رشد تولید به‌طور اساسی و اصولی تقویت و رشد پیدا کند قطعاً بیش از نیمی از مشکلات کشور حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی، امام‌جمعه نطنز با تبریک روز جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در حال نابودی است، ۲۳ سال پیش سید حسن نصرالله این رژیم را به خانه عنکبوتی تشبیه کرد و این تشبیه در حال تحقق است.

وی افزود: درگیری‌های داخل رژیم صهیونیستی، اختلافات حزبی و جناحی نیست و عموم مردم از رژیم صهیونیستی نفرت دارند و این نفرت روزبه‌روز بیشتر می‌شود که در همین راستا نظامیان تهدید به استعفا کرده و این رژیم از درون در حال فروپاشی است.

یعقوبی با اشاره به پیروزی اخیر رزمندگان مقاومت در سوریه افزود: رزمندگان مقاومت پس از حمله هواپیماهای آمریکا، درس محکمی به آنها دادند که دیگر جرأت حمله به مواضع مقاومت را نخواهند داشت؛ سخنگوی آنها می‌گوید یک پیمانکار آمریکایی کشته‌شده و شش نفر مجروح و شش نفر آسیب مغزی دیده است،  اما یقینا آنها در حال سانسور خبری این موضوع هستند.

یعقوبی با گرامیداشت روز طبیعت گفت: باید از طبیعت استفاده لازم را ببریم ولی باید حرمت‌ها و حریم‌ها رعایت شود؛ نباید به درختان و طبیعت آسیب بزنیم و در خصوص حرمت زمان با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم باید شعائر اسلامی حفظ شود و از مسافران خواهش می‌کنیم که حرمت ماه مبارک رمضان را نگه‌دارند.

وی تصریح کرد: ایران و ایرانی طرفدار حجاب است و با برهنگی هیچ انسانی عزیز نمی‌شود، امروز اگر می‌بینیم در برخی مراکز گردشگری و زیارتی و باستانی حجاب رعایت نمی‌شود این باید با تذکر لسانی انجام شود و تذکر لسانی کار همه ماست نباید به یکدیگر حواله بدهیم.

یعقوبی ادامه داد: همه باید به میدان بیاییم و به‌صورت منسجم تذکر لسانی را انجام دهیم؛ حجاب سفارش اکثر شهداست و این شهدایی که امروز امنیت را برای ما به ارمغان آورده‌اند انتظار دارند حجاب و عفاف در جامعه رعایت شود از متولیان مراکز سیاحتی و باستانی درخواست می‌کنیم که خودشان هم در این راه کمک کنند و از دستگاه قضا تقاضا داریم عده‌ای قلیل که اقدام به هنجارشکنی در موضوع حجاب انجام می‌دهند محکم و قاطع برخورد کند.

مسؤولین کار رفع مشکلات مردم را به دیگر مدیران حواله ندهند

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود نیز در خطبه‌های نماز جمعه بادرود اظهار کرد: سیزدهم فروردین هرسال روز پایان جشن‌های نوروزی است در این روز مردم ما بر اساس سنتی فرهنگی از خانه‌ها بیرون می‌آیند و به دشت و صحرا و باغ می‌روند تا آخرین روز عید را در طبیعت و در کنار سبزه و گیاه و آب روان چشمه‌ها بگذرانند این روز زیبا را روز طبیعت نام‌گذاری کرده‌اند.

وی افزود: فرهنگ احترام به طبیعت را باید از کودکی آموخت و در بزرگ‌سالی به کوچک‌ترها آموزش داد لذا روز طبیعت فرصت مناسبی است تا این درس بزرگ را به فرزندان بیاموزیم و آنها باید بدانند که طبیعت زیبای سرزمینمان ایران، خانه بزرگ‌تر همه ایرانیان است و ضرر آسیب رساندن به درختان و سبزه‌زارها ابتدا به خودمان باز می‌گردد؛ لذا باید طبیعت را گرامی داشت زیرا بهترین هدیه از طرف خداوندگار عالم به بندگان است و هیچ‌کس نمی‌تواند آنها را شماره کند و شکرش را بجا آورد، لذا حفظ منابع طبیعی بر همگان لازم بلکه واجب است.

قاسمی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید بیان کرد: حقیقتاً این نام‌گذاری سال به نام مهار تورم و رشد تولید موجب امیدواری و دلگرمی آحاد مردم به آینده شد چرا که مهم‌ترین موضوعی که سال گذشته کشور را دچار مشکل و مردم بزرگوار ما را نیز بیش‌ازپیش تحت‌فشار قرارداد مشکلات اقتصادی به‌ویژه گرانی افسارگسیخته و سرسام‌آور تورم، بیکاری جوانان، کاهش ارزش پول ملی بود که باعث شد کام مردم ایران تلخ شود.

 خطیب جمعه بادرود گفت: باید بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی و بحران‌ساز سال گذشته مرتفع و از میان برداشته شود و اگر این دو مورد یعنی مهار تورم و رشد تولید به‌طور اساسی و اصولی تقویت و رشد پیدا کند قطعاً بیش از نیمی از مشکلات کشور حل و بخش اعظمی از فشارهای وارده بر مردم کاهش می‌یابد؛ مسؤولان کار رفع مشکلات مردم را به دیگر مدیران حواله ندهند و شایسته است که خود مدیر خواسته‌ها و مطالبات مردم را پیگیری و حل کنند.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ج/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1119764

مهمترین اخبار ایران و جهان: