نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 15:09

بیانیه شورای ائتلاف درباره لزوم پایبندی به اخلاق در انتخابات

بنای کار شورای ائتلاف بر وحدت و ائتلاف همه نیروهایی است که بر اساس هدایت‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری به انقلاب اسلامی معتقدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور پیامی نسبت به برخی بداخلاقی‌ها و اظهارات خلاف واقع در فضای سیاسی کشور هشدار داده و بر لزوم پایبندی به اخلاق در میان افرادی که قصد فعالیت انتخاباتی دارند، تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، متن بیانیه شورای ائتلاف بدین شرح است:


ملت شریف ایران


اکنون که با اجرای مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم، فعالیت‌ها و تبلیغات انتخاباتی عملاً آغاز شده است لازم می‌دانیم توجه همگان را به اصول و ضوابط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در این مرحله از کنش سیاسی جلب کنیم.


ابتدا متذکر می‌شویم که در این مرحله از انتخابات شاهد تعریض‌ها و بد زبانی‌ها و تهمت‌ها و توهین‌های متعددی بوده ایم که چون احتمال می‌دهیم این شیوه همچنان ادامه داشته باشد مناسب می‌دانیم روش و منش خود را در تبلیغات انتخاباتی تبیین کنیم و توضیح دهیم.


ما بی آنکه بخواهیم اشخاص معینی را که از چنین شیوه‌های نادرستی استفاده می‌کنند مخاطب قرار دهیم و از انگیزه‌های آنان سخن بگوییم یا به سوابق آنها اشاره‌ای کنیم، صریحاً اعلام می‌کنیم که بنا نداریم صحنه کنشگری سیاسی و فعالیت‌های انتخاباتی را به کارزاری برای پاسخگویی به انواع تهمت‌ها و توهین‌های آنان مبدل سازیم. ما قویاً معتقدیم که انقلاب اسلامی بیش از آنکه به لفاظی و حرافی محتاج باشد به آرمان گرایی توأم با واقع بینی و تدبیر و کار و عمل و اقدام در بهسازی فردی و اجتماعی نیاز دارد.


همچنانکه بارها اعلام کرده ایم یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که بنای کار شورای ائتلاف بر وحدت و ائتلاف همه نیروهایی است که بر اساس هدایت‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری به انقلاب اسلامی معتقدند. مشی سیاسی ما بر اساس سه اصل اصیل اسلامی و قرآنی «عقلانیت و عدالت و معنویت» است که آن را سیره رهبران انقلاب اسلامی و روش شخصیت‌های ارجمندی همچون شهید مطهری و شهید بهشتی می‌دانیم و تلاش می‌کنیم تا در نظر و عمل قویاً به این سه اصل پای بند باشیم و همه همراهان و همکاران خود را در سراسر کشور به پایبندی جدی به این اصول توصیه و دعوت می‌کنیم. ما در عین حال که بر وحدت همه نیروهای انقلابی تکیه و تاکید می‌کنیم صف خود را از کسانی که با بی اخلاقی و بداخلاقی و تهمت و توهین و زشت گویی، چهره اسلام را مخدوش می‌سازند و از انقلاب اسلامی تصویری غلط به دست می‌دهند جدا می‌دانیم.


شورای ائتلاف در شرایط کنونی جامعه، تاکید بر دو رهنمود مهم مقام معظم رهبری یعنی توجه به «ایمان» و «امید» را مهم می‌داند و روش کسانی را که برای جلب توجه و تحصیل رأی در انتخابات، دائم به ناامید کردن مردم می‌پردازند و پیوسته در سخنان خود مخصوصاً در فضای مجازی با تهمت و توهین به دولت و مجلس و قوه قضائیه و دیگر ارکان نظام، مردم را ناامید می‌کنند، درست نمی‌داند و این شیوه تبلیغاتی را صریحاً با توصیه‌های رهبری در تضاد می بیند و لو آنکه گویندگان این سخن‌های تفرق افکنانه و ناامید کننده خود را همه جا تابع رهبری قلمداد کنند.


ما پیروزی سیاسی را اگر به قیمت زیرپا گذاشتن تقوی و اخلاق به دست آید پیروزی نمی‌دانیم و اگرچه با اقتدا به مقام معظم رهبری معتقدیم نباید نیروهای انقلابی را با برچسب تندروی محکوم کرد، معتقدیم هر کس تندروی کرد و زبان و قلم خود را به هتاکی آلوده ساخت، انقلابی نیست.


در انتخابات مجلس یازدهم، بنای ما بر معرفی نامزدهایی است که عمیقاً به سه اصل «عقلانیت» و «عدالت» و «معنویت» معتقد باشند در تقویت ایمانی و امید مردم بکوشند و اسلام را در چهره‌ای متین و خرد پذیر عرضه کنند، همچنانکه پیامبر گرامی و ائمه هدی چنین بوده اند و چنین کرده‌ اند.


آخردعوانا ان الحمدلله رب العالمین والعاقبه للمتقین

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469620

مهمترین اخبار ایران و جهان: