نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 09:48

همه زائران پاکستانی به کربلا مشرف شده اند

اهواز - استاندار خوزستان گفت: مشکلات تردد بعضی زائران پاکستانی در مرز چذابه حل شده و همه آنها به زیارت عتبات عالیات مشرف شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی روند تردد و جابجایی زائران از پایانه‌های مرزی که در حاشیه بازدید وزیر زاه و شهرسازی از پایانه مرزی چذابه برگزار شد، اظهار کرد: تمام اقداماتی که انجام شده برای آن است که همه هموطنان، مهمانان شبه قاره، از کشور افغانستان و سایر کشورها بتوانند به راحتی به زیارت امام حسین (ع) بروند.

وی افزود: تلاش وزیر راه و شهرسازی بر این بود که زیرساخت‌های جاده‌های منتهی به مرز و سایر جاده‌ها به گونه‌ای شکل بگیرد که مردم بتوانند به راحتی از آن استفاده بکنند.

حسینی محراب بیان کرد: آزادمردان دشت آزادگان دریادلانی هستند و فضیلت‌هایی دارند که این روزها در سفره‌هایشان شاهد آن هستیم.

وی تصریح کرد: زائران اباعبدالله الحسین تاکنون سهل و روان رفته‌اند و موقع بازگشت هم این گونه خواهد بود؛ تاکنون در این سوی مرز هیچ مشکل خاصی نبوده به جز دو حادثه کوچک که تلفات نداشته است.

استاندار خوزستان ادامه داد: تنها در خصوص اتباع مسئله وجود داشته که با کمک همه مسئولان از جمله وزارت خارجه، وزیر کشور، مسئول ستاد اربعین، مرزبانی، اطلاعات فراجا و دیگر دستگاه‌ها حرکت زائران پاکستانی که بعضاً مشکلاتی از نظر گذرنامه و ویزا داشته اند برطرف شده و الحمدالله همه در حال رفتن به کربلای معلی هستند و بقیه آنها که ماندند مشکلشان حل خواهد شد.

حسینی محراب گفت: امسال که از زائران در خصوص امکانات سوال می‌شد مرز چذابه را نسبت به گذشته بهتر می‌دانستند و ان شاءلله روز به روز بهتر خواهد شد.

وی بیان کرد: کارهای پل سابله حمیدیه در حال انجام است، پل سوسنگرد نیز نیاز به کار دارد و دو پل فلزی بستان که از زمان جنگ ساخته شده و اکنون توانایی عبور این همه کامیون و تریلی را ندارد باید جدید شود همچنین مساعدت وزیر راه و شهرسازی برای روکش جاده طریق الحسین که یک جاده ماندگار است و زحمات زیادی برای تعویض آن کشیده شده است را لازم داریم تا حدود ۱۴ کیلومتر باقیمانده این مسیر نیز چهار بانده شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: جاده فرعی وجود داشت که شورای شهر و موکبداران آن منطقه گفته‌اند ایجاد این مسیر ۴۰ کیلومتر راه آنها را به چذابه نزدیک‌تر می‌کند که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به این مسئله اقدام کرده که این راه روستایی رفیع و روستاهای اطراف آن را پوشش می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476364

مهمترین اخبار ایران و جهان: