نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 19:37

تحقق ۷۵ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_ استاندار چهارمحال و بختیاری از تحقق ۷۵ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری بعد از ظهر پنج شنبه در نشست شورای اداری استاد که با رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد اظهار کرد: بعد از سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافت که به ما این اجازه را داد که برای پیشرفت و توسعه استان بتوانیم قدم برداریم.

وی با اذعان بر اینکه ۷۵ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این استان تحقق پیدا کرد و گفت: این اعتبارات در حوزه عمران، اقتصاد، فرهنگی، اجتماعی هزینه شد.

حیدری بیان داشت: این استان رتبه دوم بیکاری را در سطح کشور به خود اختصاص داد که با اشتغالزایی صورت گرفته و طبق مرکز آمار ایران در پایان سال ۱۴۰۱، ۸ رشته صعود داشته است.

۳ هزار مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری آماده افتتاح است

وی با بیان اینکه جهت اجرا طرح نهضت ملی مسکن ۷۵ درصد زمین در این استان تأمین شده است اذعان داشت: ۳ هزار مسکن در این استان آماده افتتاح است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در طرح جوانی جمعیت رتبه ۷ به بالا را به خود اختصاص داده است.

حیدری با اذعان بر اینکه مدیران این استان با اقدامات جهادی کارهای زیادی را انجام داده‌اند خاطر نشان کرد: وحدت و هم دلی بین خدمتگذاران استان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای مصوبه اعتبارات سفر، در همه حوزه‌ها نماینده‌های مجلس کمک بسیاری کرده‌اند.

حیدری یکی از بحرانی‌ترین مسائل استان را مسئله آب دانست و گفت: طرح تهیه جامع آب به تصویب رسید و در حال عملیاتی شدن است که با تحقق این امر به توسعه اشتغال نیز کمک می‌شود.

وی همچنین به توسعه آمایش دامداری نیز اشاره کرد و گفت: از ۴۳ شهر این استان ۹ شهر مجتمع دامداری وجود دارد و متأسفانه در ۳۴ شهر دام‌ها در خانه هستند که لازم است برای همه شهرها مجتمع دامداری احداث شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در حوزه کشاورزی از آبیاری سنتی عبور کرده و از ۳۰ هکتار گلخانه به ۳۰۰ هکتار ارتقا پیدا کرده است.

توسعه گردشگری و بوم گردی استان در آمایش سرزمین در دستور کار است

حیدری با اشاره به اینکه گردشگری یک صنعت مهم است اظهار کرد: توسعه گردشگری و بوم گردی در آمایش سرزمین در دستور کار است.

وی خاطر نشان کرد: این استان بستر انواع اکوسیستم‌های جنگلی و آبی است، ۱۵۰۰ گونه گیاهی ،۴۲۱ گونه جانوری، ۷ تالاب ذخیرگاه‌های جنگلی از جمله سبزکوه و شیدا از بسترهای زیست محیطی ما است.

حیدری با بیان اینکه این استان محرومیت تاریخی دارد گفت: همه ما باید در دست هم دهیم تا این محرومیت جبران شود و با مدیران جهادی این فرصت قطعاً اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید منافع مردم را به منافع شخصی خود ترجیح دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466720

مهمترین اخبار ایران و جهان: