نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 09:45

افزایش ۶۰۰ برابری اعتبارات گردشگری استان سمنان

استاندار سمنان گفت: اعتبارات حوزه گردشگری این استان نسبت به سال‌های گذشته ۶۰۰ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان صبح امروز در نشست با فعالان حوزه گردشگری استان سمنان که در سالن جلسات غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود حوزه گردشگری در این استان لازم است با اقدامات اصولی و تلاش بی‌وقفه سعی شود تا استان سمنان از معبر به مقصد مسافران تبدیل شود.

وی افزود: اعتبارات حوزه گردشگری نسبت به سال‌های گذشته ۶۰۰ برابر شده است که این افزایش چشمگیر نتیجه تلاش بی‌وقفه مدیران مربوطه و همچنین حمایت استانداری سمنان است.

استاندار سمنان تأکید کرد: در حوزه جشنواره‌های گردشگری باید این آمادگی وجود داشته باشد تا با جذب و دعوت گردشگران داخلی و خارجی، جشنواره‌هایی در خور و شأن مردم مهمان‌نواز این استان برگزار شود.

هاشمی با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی بسیار اهمیت دارد، افزود: در همه حوزه‌های توریستی ازجمله توریست صنعتی، معدنی، سلامت و .... باید زیرساخت‌های لازم مهیا شود تا با جذب و ورود این افراد به استان به چرخه اقتصاد استان سمنان مساعدت شود.

وی با بیان اینکه احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقدام بسیار خوب و قابل‌تقدیری است، گفت: این آمادگی در استان سمنان وجود دارد تا حمایت‌های لازم در جهت رونق حوزه گردشگری به‌ویژه احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی انجام شود.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521020

مهمترین اخبار ایران و جهان: