نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 15:26

کرمانشاه تا روز سه‌شنبه میزبان هوای غبارآلود است

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: کیفیت هوای اغلب نقاط استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه؛ سعید قاسمی رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه اظهار کرد:‌ روز یکشنبه ورود توده گردوغبار به کرمانشاه، کیفیت هوای اغلب نقاط استان را کاهش‌یافته است و تا روز سه‌شنبه وزش بادهای غربی در سطح منطقه شدت می‌یابد.

وی افزود: همشهریان عزیز خصوصاً بیماران قلبی ریوی و سالمندان، از فعالیت‌های ورزشی و ترددهای غیر: ضرور در هوای غبارآلود خودداری کنند.

احد جلیلیان، مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت شاخص کیفی هوا در کرمانشاه عنوان کرد: شاخص کیفی هوا در شهر کرمانشاه تا ساعت هفت صبح امروز وضعیت بحران، قهوه‌ای و خطرناک را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ در ایستگاه‌های اسلام آبادغرب، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز وضعیت به سطح هشدار رسیده است و دو ایستگاه پاوه کنگاور فعلاً در شرایط استاندارد و سالم قرار دارند.

جلیلیان ضمن اشاره به آغاز نفوذ توده گردوغبار از شب گذشته تصریح کرد: هم‌اکنون غلظت ریزگردها از سمت نوار غربی استان کاهشی شده است.

محیط زندگی انسان همواره دستخوش حوادث طبیعی ناگواری بوده که محیط‌زیست او را با خطر مواجه ساخته است. یکی از این حوادث و بلایای طبیعی بروز مستمر توفان‌های گردوغبارمی باشد. بیشترین گردوغبار موجود در جو با منشأ ذرات ریزدانه اتفاق می‌افتد و این ذرات ریز در مناطق خشک و نیمه‌خشک جهان از فراوانی بالاتری برخوردار می‌باشند.

انتهای پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493164

مهمترین اخبار ایران و جهان: