نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 21:05

مانور اطفای حریق مخازن نفت خام در خارگ برگزار شد

بوشهر- رئیس پایانه نفتی خارگ گفت: مانور اطفای حریق در یکی از مخازن ذخیره سازی نفت خام با هدف تقویت مدیریت بحران در این جزیره برگزار شد.

سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور حفظ آمادگی در شرایط اضطراری و ارتقای هماهنگی‌های بخش‌های مختلف درگیر در امر مدیریت بحران، مانور عملیاتی اطفا حریق مخزن ذخیره سازی نفت خام با حضور تیم‌های عملیاتی HSE، اداره عملیات صادرات و ترابری انجام شد.

وی افزود: در این مانور، تمرین تأکتیک‌های عملیاتی مقابله با آتش‌سوزی مخازن و تأسیسات فرایندی پایانه برای افزایش آمادگی در مقابل هرگونه حادثه احتمالی انجام شد.

جانشین اداره HSE پایانه نفتی خارگ به جزئیات برگزاری مانور اشاره کرد و گفت: به هنگام عملیات یکی از مخازن دچار حریق گردید، بلافاصله پس از اطلاع، طبق دستورالعمل شرایط اضطراری، تیم عملیات آتش نشانی متشکل از خودروهای اطفا حریق، که مجهز به سیستم آب و فوم هستند و آمبولانس به محل اعزام شد.

سجاد عباسعلی ادامه داد: با توجه به حریق، موضع‌گیری و استقرار خودروهای اطفای حریق در اطراف مخزن انجام و اعضای تیم مقابله با شرایط اضطراری نیز در اتاق فرماندهی حوادث مخازن مستقر می‌شوند.

وی افزود: رئیس تیم عملیات، سامانه تزریق فوم مخزن را راه‌اندازی نموده و با شناسایی نقص در سیستم ضلع شرقی مخزن، با استقرار یک دستگاه خودرو در آن محل و با هوزکشی بر روی راهرو مخزن و در نهایت بر روی سقف شناور اقدام به اطفا حریق در ضلع شرقی مخزن می‌کند.

جانشین HSE پایانه نفتی خارگ تصریح نمود: با توجه به گستردگی حریق جهت خنک‌سازی مخزن مجاور، سامانه خنک کننده دیواره آن مخزن راه اندازی گردید، پس از مهار حریق و خاموش کردن آتش پایان عملیات به رئیس اداره HSE اعلام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438864

مهمترین اخبار ایران و جهان: